Bereik jouw doelgroep met waardevolle informatie en bind potentiële klanten aan je merk of dienst. Met specifieke targeting mogelijkheden op onder meer functies, branches en bedrijven bereik je precies die mensen binnen jouw doelgroep.
Ontdek hoe we jou kunnen helpen met onze succesvolle LinkedIn-advertentiestrategieën.
Meer leads
Bij veel bedrijven draait het om het genereren van zoveel mogelijk leads. Je website is hier een perfect middel voor. Toch voel je misschien dat je online kansen laat liggen. Je hebt wellicht veel bezoekers, maar ze willen niet converteren naar leads. Wat is toch het probleem? De kans is groot dat je gewoonweg te weinig tijd, middelen of kennis in huis hebt om je website en campagnes om te toveren tot een lead magnet. Dan hebben wij goed nieuws: wij hebben dat namelijk wel!
Zorg dat je website sowieso bestaat uit de onderdelen: homepage, product/dienst, over-ons-pagina, contactpagina en contentrubriek.
Wesley Plugers Ondernemer-
Buyer personas opstellen
Wanneer iemand je website bezoekt, wil je hem laten converteren naar een lead. Maar laten we eens beginnen bij het aantrekken van relevante bezoekers. De eerste stap is het identificeren van je doelgroep. Dat doen we met buyer personas: een representatie van je ideale klant, gebaseerd op marktonderzoek en data over je bestaande klanten.
-
Doelstellingen
De strategie bepalen we op basis van de personas (waar zijn zij online te vinden?), maar ook op basis van doelstellingen. Hoeveel waardevolle leads wil je uiteindelijk wanneer bereiken met je investering? Is het realistisch? Misschien heb je ze al helder klaar liggen, misschien ook niet. In dat laatste geval helpen wij je graag!
-
Strategie bepalen
Buyer personas zijn opgesteld en de doelstellingen liggen klaar. We mogen bijna beginnen! Dit is een goede basis voor een strategie om jouw doelgroep aan te trekken. Dat kan op elk denkbaar kanaal: van LinkedIn tot YouTube. Waar jouw persona’s online te vinden zijn, daar ben jij aanwezig. Budgetten en uren worden in deze fase verdeeld.
-
Campagnes
Voor wat hoort wat. Dat is toch wel de meest relevante uitspraak die hoort bij leadgeneratie. Alles draait om wederkerigheid. Om aan persoonlijke gegevens te komen, moet je een aanbod hebben dat het waard is om gegevens voor af te geven. We gaan in deze fase achterhalen wat dat is en hoe we mensen kunnen overhalen.
-
Website klaar maken
Het plan is er, nu is je website aan de beurt. We creëren of bepalen landingspagina’s die we gebruiken om het verkeer via de gekozen kanalen naartoe te sturen. Een landingspagina is een webpagina die speciaal gedesigned is om leads te generen met een formulier in ruil voor een aanbod. Denk aan een ebook, whitepaper, seminar of gratis sample.
-
Aan het werk
We maken een korte en lange termijn planning, stellen een team samen en verdelen uren en budgetten. Nu gaat het echte werk beginnen. Laat de leads maar binnenstromen! Campagnes monitoren, testen en optimaliseren we continu. In strategie zijn we flexibel. Dat is noodzakelijk, omdat je kansen of valkuilen kan tegenkomen tijdens het werk.
-
Automatiseer
Het uiteindelijke doel van leads genereren is natuurlijk het converteren naar klant. Dat werkt het beste met automation tools, zoals HubSpot die je bijvoorbeeld helpen automatische, gepersonaliseerde follow-up mails te sturen naar leads, dankzij een ingebouwd CRM systeem.
-
Communicatie
Je bent vast benieuwd wat de resultaten zijn van ons werk. Daarom hoef je bij ons nooit perse te wachten op de maandelijkse, persoonlijke update en het Google Data Studio rapport. Wij zijn altijd bereikbaar voor je. De lijntjes zijn kort en je hebt een vast aanspreekpunt dat ook de projectleider is. Prettig en duidelijk, voor jou én voor ons.
Een aantal van onze specialismen
3 redenen waarom jij meer leads wil genereren
Verhoog het succes van jouw organisatie met deze slimme inbound software. Bouw duurzame relaties op en laat je bedrijf groeien
De mogelijkheid tot leadnurturing
Het genereren van leads stelt je in staat om je marketinginspanningen te richten op een specifieke groep mensen die al interesse hebben getoond in wat je aanbiedt. Dit verhoogt de effectiviteit van je marketingcampagnes en zorgt voor een hogere return on investment (ROI).
Meer bereik met meer leads
Wanneer je meer leads genereert en effectief nurturt, vergroot je de kans dat deze potentiële klanten positieve ervaringen delen binnen hun eigen netwerken. Tevreden leads en klanten kunnen je merk aanbevelen aan vrienden, familie en collega’s, wat resulteert in een organische toename van je bereik. Bovendien kunnen deze aanbevelingen leiden tot nieuwe leads en klanten, waardoor je marketing- en salesinspanningen een multiplier effect krijgen en je bereik exponentieel groeit.
Meer kans op nieuwe klanten
Leads zijn potentiële klanten die interesse hebben getoond in je producten of diensten. Door leads te genereren, creëer je een pipeline van prospects die kunnen worden omgezet in betalende klanten, wat direct bijdraagt aan de omzetgroei van je bedrijf.