“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”
HubSpot Onboarding
Tijdens de onboarding maken we je snel vertrouwd met HubSpot, zodat je het platform effectief kan gebruiken. Elk bedrijf is anders, dus we stemmen het onboarding traject af op jouw behoeften.
Jij bepaalt hoeveel je zelf doet en wat je aan ons uitbesteedt..
Lees reviews van onze klanten op HubSpot.com!


“Een succesvolle adoptie van HubSpot is cruciaal voor het succes wat er mee gepaard gaat. Een onboaring helpt daarbij.”
Wesley Plugers Eigenaar






-
Kick-off en accountinstellingen
Het onboarding traject begint met een kick-off met ons HubSpot-onboardingteam. Tijdens dit gesprek bespreken we je doelstellingen, evenals je specifieke behoeften en vereisten. Het onboardingteam stelt dan het HubSpot-account in op basis van deze informatie.
-
Buyer persona’s en buyer’s journey sessie
In deze sessie lever je input over je ideale klant. Met deze informatie stellen wij 1 klantprofiel voor je op: je buyer persona. Hoe doorloopt je buyer persona de buyer’s journey? Wat zijn de uitdagingen waar ze tegenaan lopen en waar hebben ze in elke fase behoefte aan? Ook dit schrijven we tot in detail uit. Deze buyer persona en buyer’s journey dient als voorbeeld, zodat je de andere(n) zelf kunt opstellen.
-
Lead scoring
We leggen je in deze sessie alles uit over HubSpot lead scoring. Lead scoring is het proces waarbij we leads beoordelen op basis van hun activiteiten en gedragingen op je website en in je marketingcampagnes. We onderscheiden marketingscore en salesscore. Hoe hoger de score, hoe meer interesse de lead toont in je product of dienst. Deze data leidt tot een efficiëntere sales pijplijn en dus meer kans op conversie.
-
Sales proces
Nu de Marketing Hub ingesteld staat, gaan we verder met de Sales Hub. Leads zijn namelijk niets waard als ze niet geconverteerd worden tot klanten. We maken workflows aan, stellen een deal-funnel in, koppelen agenda’s, maken standaard e-mails aan enzovoort. Ook richten we dashboards in, zodat je binnen enkele seconden ziet hoe de zaken ervoor staan en of je nog op koers zit.
-
CRM inrichting
Om leads, klanten en contacten effectief te beheren, richten we het CRM (Customer Relaton Management) systeem van HubSpot samen in. We importeren contactgegevens, verrijken de gegevens en integreren eventueel marketingtools.
-
Content & campagnes
Tijdens het onboarding traject geven we advies over het maken van effectieve inbound marketingcontent en campagnes. Dit kan inhouden hoe je blogberichten, e-books, infographics en andere voor jouw persona’s waardevolle inhoud kunt maken die waarde biedt aan de doelgroep en leads genereert.
-
Doorlopende ondersteuning
Het onboarding traject is vaak slechts het begin van de samenwerking. Na de Onboarding blijven we onze HubSpot-klanten vaak doorlopend ondersteunen met marketingactiviteiten. We zorgen ervoor dat we optimaal gebruik blijven maken van de software om het maximale eruit te halen.
Ga het HubSpot onboarding traject aan met Scherp Online
Wat ons onderscheid van andere HubSpot partners
Gegarandeerd een succesvolle adoptie
We maken je niet alleen wegwijs in de tool, maar richten ook alles optimaal voor je in.
Ook na de onboarding zijn wij er om begeleiding te bieden bij alles rondom HubSpot
Jarenlange ervaring
Vanaf 2019 komen klanten al bij ons voor een HubSpot Onboarding traject. Door de jaren heen hebben we vrijwel alle vraagstukken een keer voorbij zien komen.
Maatwerk oplossingen
We kijken samen naar ideale oplossing voor jouw organisatie. Wil je bepaalde systemen integreren met HubSpot? Geen probleem. We voeren het graag voor je uit.

Wat klanten over ons zeggen
Ons HubSpot team








Welke keuzes heb je bij Scherp Online?
Hubspot Onboarding
Voor wie?
Bedrijven die zelf de expertise en tijd in huis hebben om Inbound campagnes te creëren.
Hoe lang duurt een onboarding?
Binnen 6 weken ben je in staat zelfstandig met HubSpot te werken.
- Een ervaren Inbound coach als vast aanspreekpunt
- Trainingsplan op maat gemaakt
- Wekelijks een training met praktische opdrachten om het platform te leren kennen.
- Een Inbound Campagne als blauwdruk voor de toekoms
Hubspot Uitbesteden
Voor wie?
Bedrijven die meer resultaat uit online campagnes willen halen en het niet zelf willen of kunnen uitvoeren.
Wat gaan we doen?
We werken samen een strategie uit voor een continue stroom van leads voor jouw bedrijf. Scherp Online voert al deze werkzaamheden uit.
- Strategische sessies om jouw Buyer Persona’s & Buyer Journey’s.
- Werken met een team van Inbound specialisten.
- Volledige digitalisering van online marketing.
Hubspot Maatwerk
Voor wie?
Voor bedrijven die bepaalde activiteiten zelf uit willen voeren of voor bedrijven die op zoek zijn naar een integratie met een bestaand ander systeem.
Wat gaan we doen?
Kies je voor een maatwerk Onboarding traject, dan bespreken we je wensen graag. Op basis van jouw doelstellingen stemmen we af hoe het traject eruit gaat zien.
Bekijk onze HubSpot cases
Interesse in HubSpot Onboarding?
Laten we samenwerken!
