Terug
Menu

Online marketing strategie

Zorg voor houvast en een visie met een goed uitgedachte online marketing strategie. Het is dé gids die je nodig hebt om online marketing processen tot een succes te maken. Benieuwd hoe wij je hiermee kunnen helpen?

Data ontwikkelingen 2023 Google
dennis Kornuyt online strateeg



De perfect geschikte online marketing strategie voor jou kunnen we alleen bepalen als we inzicht hebben in je bedrijf, branche, product/dienst en doelgroep.”

Dennis Kornuyt Online strateeg
Zo zetten wij jouw online marketing strategie op
SMART doelstellingen
inventariseer
audit
actie punten
  • Creëer buyer persona’s

    Om een marketingstrategie te bepalen, moet je je bewust zijn tegen wie je praat. Hoe makkelijk is het als je een aantal semi-fictieve personen hebt die jouw doelgroep representeren? Daarom maken wij samen met jou buyer persona’s van je ideale klant. Hij of zij krijgt een gezicht, een baan, hobby’s, verlangens, problemen en veel meer.

  • Identificeer doelen en tools

    Marketingdoelstellingen zijn SMART geformuleerd en staan in lijn met bedrijfsdoelstellingen. Om de doelstellingen te behalen en te meten, gebruiken we tools. Denk aan Google Analytics 4 om websiteverkeer te meten en Hootsuite om social media berichten in te plannen. In deze fase bepalen we welke tools we nodig hebben.

  • Inventariseer wat er al is

    Gebruik wat je al hebt. We onderscheiden betaald (bijvoorbeeld Facebook advertising), bezit (bijvoorbeeld ebooks) en verdiend (bijvoorbeeld mentions over je bedrijf). Dit bundelen we en integreren we in de strategie. Produceer je bijvoorbeeld regelmatig themablogs (bezit)? Dan verspreiden we dat op social media (betaald) in de hoop op deelacties (verdiend). Zo kom je tot een uitgedachte strategie.

  • Audit en planning campagnes

    We gaan aan de slag met je huidige content en bekijken alle content die je hebt. Hoe kunnen we deze verbeteren, aanpassen of verspreiden in het kader van je marketingdoelstellingen? We updaten bijvoorbeeld achterhaalde blogs waar nog nieuwswaarde in zit, we voegen andere CTA’s toe en soms verwijderen we content. Nu gaan we kijken naar wat de buyer persona’s nodig hebben en waar ze tegenaan lopen. Hier vloeit het contentplan uit voort.

  • Actie

    In deze stap komt al het voorgaande samen. We vormen een strategie in een online marketing plan voor 12 maanden en transformeren je bedrijf van goed naar onverslaanbaar! Alle belangrijke facetten van je bedrijf komen aan bod door campagnes, gebaseerd op de persona’s, doelstellingen en huidige content. De acties laten ons precies weten wat ons te doen staat.

Waar moet je starten met je online marketing strategie? Een vraag waar menig marketeer of website-eigenaar mee worstelt. 

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

3 redenen waarom je een online marketing strategie moet hebben

Bedrijven die niet in het hoofd van de klant kruipen, schieten met losse flodders. Met een online marketing strategie geef je richting aan je campagnes én kun je

Betere boodschap

De juiste informatie op het juiste moment aan de juiste persoon overbrengen. Dat is alles waar het om draait bij online marketing.

Meer rendement

Je ROI verhogen. Budgetten managen is makkelijker als je doelgericht volgens een online marketingstrategie te werk gaat.

Meer sturing

Resultaten zichtbaar maken. Zonder plan weet je niet waar je heen moet. Hoe moet je je resultaten meten als je niet weet hoe en wat je wil bereiken?

Maak kennis met ons team

Profiel afbeelding van Wouter van KemenadeOnline Strateeg

Wouter van Kemenade

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Laurens SmitSenior Online Strateeg

Laurens Smit

Senior Online Strateeg
Profiel afbeelding van Wesley PlugersOndernemer

Wesley Plugers

Ondernemer
Profiel afbeelding van Sophie HodakOnline strateeg

Sophie Hodak

Online strateeg
Profiel afbeelding van Doris VerhappenOnline strateeg

Doris Verhappen

Online strateeg
Profiel afbeelding van Roel van der MijdenOnline strateeg

Roel van der Mijden

Online strateeg
Profiel afbeelding van Dennis KornuytOnline strateeg

Dennis Kornuyt

Online strateeg
Profiel afbeelding van Suzan NievergeldOnline Strateeg

Suzan Nievergeld

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Bram WijnhovenOnline strateeg

Bram Wijnhoven

Online strateeg
Profiel afbeelding van Piet ZweegersOndernemer

Piet Zweegers

Ondernemer

Gerelateerde blogs

BrightonSEO oktober 2024: part two!

Vera Van den Hanenberg
Vera Van den Hanenberg
BrightonSEO
SEO 25 oktober 2024

BrightonSEO oktober 2024: Onze SEO Specialist Anouk neemt je mee! 

Anouk Raijmakers
Anouk Raijmakers

Samenwerken?

Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?

Wesley Plugers
Ondernemer

5 Feiten over online marketing strategie

  • 01
    Video

    Landingspagina’s met video’s verhogen het aantal conversies met 86%.

  • 02
    Geen merkvoorkeur

    90% van de gebruikers hebben nog geen keuze voor merk gemaakt voordat ze beginnen met hun online zoektocht.

  • 03
    Targeting

    Door het gebruik van de juiste targeting- en testmethodes kunnen conversieratio’s tot 300% geboost worden.

  • 04
    >5% tijd voor conversie optimalisatie

    Bedrijven die hoge conversieratio’s behalen spenderen meer dan 5% van hun budgetten aan conversie optimalisatie.

  • 05
    User-generated-content

    Het gemiddelde conversieratio van bezoekers die user-generated-content (content van gebruikers, zoals reviews) zien, is 161% hoger dan wanneer dit niet het geval is. Je kan dus de meest geweldige webteksten schrijven, zonder content van je gebruikers heeft dat niet de potentie die het kan hebben mét ratings en reviews.

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar