Terug
Menu

Adverteren op YouTube

Meer dan 2 biljoen gebruikers loggen maandelijks in op YouTube. Dat maakt het de tweede meest bezochte website ter wereld. Wil jij op een aantrekkelijke manier de aandacht van nieuwe klanten trekken of juist sturen op conversies? Met YouTube advertenties kan het allemaal. De gemiddelde kosten per weergaven liggen tussen de €0,009 en €0,028. Een goedkope manier om jouw boodschap over te brengen op een specifieke doelgroep.

Sophie Hodak online strateeg

Skippable ads kan je na 5 seconden wegklikken. Gebruik daarom liever geen video’s die niet voor YouTube zijn gemaakt. Trek in die 5 seconden de aandacht.

Sophie Hodak Online Strateeg & HubSpot specialist
Zo maken wij jouw YouTube-campagnes rendabel
SMART doelstellingen
Google Analytics analyses
  • Formuleer een doelstelling

    Een YouTube campagne draaien zonder doelstelling is schieten met losse flodders. Een heldere doelstelling met KPI’s helpt je bij het creëren van videocontent, targeting van je doelgroep en het bepalen van succes. We helpen je hierbij als je de doelstellingen nog niet helder hebt.

  • Bepaal je doelgroep

    Videoadvertenties creëer je voor je doelgroep. Je zal vast wel een idee hebben wie dat is, maar hoe specifiek is dat beeld? Wij werken met persona’s, een fictieve representatie van je ideale klant. Wie is “Ton de tuinman”? Waar heeft hij moeite mee? Onze specialisten hebben hier ervaring mee en brengen de ziel in jouw doelgroep.

  • Budget

    Voor niets gaat de zon op, maar met goed werk kost YouTube je helemaal niks. Het moet juist geld opleveren! We adviseren je graag over de inverstering. Hierin nemen we mee: je doelstelling, je targeting doelgroep (hoe specifieker, hoe kleiner) en de tijdspanne. Wees realistisch en bedenk dat we budgetten op elk moment kunnen bijstellen.

  • Koopcyclus

    We hebben bijna genoeg informatie om aan de slag te gaan met het maken of kiezen van een goede video. De koopcyclus bestaat uit drie fases: bewustwording, overweging en beslissing. Welke fase relateert aan de doelstelling? Een video in de bewustwordingsfase kan een how-to-video zijn die weer niet relevant is voor de beslissingsfase.

  • Type YouTube advertentie

    YouTube kent wel zes advertentietypes, zoals onder andere de bekende skippable ads, overlays en gesponsorde kaarten. We limiteren onszelf liever niet tot één advertentietype, zodat we je kansen om vertoond te worden verdubbelen.

  • Videocreatie

    Het geheim van videocreatie zit hem in wat je de gebruiker te bieden hebt. Waarom zou iemand een video willen verlaten door op jouw advertentie te klikken? We beginnen bij de boodschap. Wat wil je aan wie in welke fase van de koopcyclus vertellen? Met behulp van bestaand en/of nieuw materiaal maken we een effectieve video, speciaal voor YouTube.

  • Landingspagina

    De landingspagina waarop gebruikers komen na klikken op een YouTube advertentie moet feilloos aansluiten op de boodschap van de video. We willen dat hij snel is, visueel aantrekkelijk, een call-to-action bevat en dat eventuele formulieren geoptimaliseerd zijn.

  • Experimenteren & optimaliseren

    Jouw YouTube campagnes zijn bij ons in goede handen, maar naast de inzet van onze ervaring en kennis, testen en experimenten wij ook altijd. We testen verschillende (lengten van) video’s, targeting opties maar ook instellingen en tactieken. Dat is onze datagedrevenheid en drive om het beste uit jouw campagnes te halen.

  • Rapporteren

    Voor vragen staan we op elk moment van de dag open, maar je krijgt van ons elke maand een terugkoppeling in een persoonlijk gesprek over hoe het gaat met de YouTube campagnes. Middels een link naar een Google Data Studio dashboard kun je de resultaten altijd real-time inzien en intern delen.

3 redenen waarom je nu moet adverteren op YouTube

YouTube is een vreemde eend in de bijt tussen alle advertentiemogelijkheden van Google. En dat maakt het interessant!

Maak mensen blij

Mensen kijken graag naar video’s. Video’s worden meer dan ooit bekeken.

Beeld en geluid

Vertel je doelgroep een verhaal met beeld en geluid. Een betere manier om een boodschap over te brengen is er niet!

Relatief goedkoop

Adverteren op YouTube is relatief goedkoop. Bij TrueView YouTube advertenties betaal je pas als iemand een video voor 30 seconden of langer bekijkt óf de hele video bekijkt.

Dit zeggen onze klanten

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons Ads team

Profiel afbeelding van Pim CeelenSEA specialist

Pim Ceelen

SEA specialist
Profiel afbeelding van Jason van den DungenSEA & CRO Specialist

Jason van den Dungen

SEA & CRO Specialist
Profiel afbeelding van Wilco AgtenSEA Specialist

Wilco Agten

SEA Specialist
Profiel afbeelding van Jochem StalsTeamlead Google Ads

Jochem Stals

Teamlead Google Ads
Profiel afbeelding van Mees StierumSEA specialist

Mees Stierum

SEA specialist
Profiel afbeelding van Don JanssenSEA specialist

Don Janssen

SEA specialist

Gerelateerde blogs

BrightonSEO oktober 2024: part two!

Vera Van den Hanenberg
Vera Van den Hanenberg
BrightonSEO
SEO 25 oktober 2024

BrightonSEO oktober 2024: Onze SEO Specialist Anouk neemt je mee! 

Anouk Raijmakers
Anouk Raijmakers

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet Zweegers
Ondernemer

5 Feiten over adverteren op Amazon

  • 01
    Mobiele apparaten

    Meer dan 70% van de YouTube weergaven komt van mobiele apparaten.

  • 02
    Bedrijven op YouTube

    62% van de bedrijven gebruikt YouTube om videocontent te delen. Jouw concurrentie dus ook.

  • 03
    Nieuwe producten ontdekken op YouTube

    90% van de mensen zegt nieuwe producten of diensten te ontdekken op YouTube. Daarom is videocontent zo waardevol onder marketeers.

  • 04
    Producten kopen

    In 2018 zegt meer dan 33% van de consumenten producten te hebben gekocht die ze op YouTube ontdekten.

  • 05
    Iets nieuws leren

    Google ziet een globale trend van mensen die naar YouTube keren op momenten dat ze iets nieuws willen leren. De kijktijd in deze categorie is enorm hard gestegen in 2019.