Terug
Menu
naar overzicht
28 november 2025
Esmeralda Boer - Scherp Online
Esmeralda Boer

Hubspot update oktober 2025

Elke maand duiken we in de nieuwste HubSpot-updates, zodat jij als eerste weet welke nieuwe functies er beschikbaar zijn. Ontdek de nieuwe updates die wij voor je verzameld hebben.

scherponline-wcag

Dit zijn de nieuwste HubSpot updates van oktober 2025

Leads zijn nu een standaard CRM object

Leads functioneren nu als een standaard CRM-object met dezelfde indexpagina-mogelijkheden als contacten en bedrijven, waaronder standaardtabellen, opgeslagen weergaven en bordweergaven.

Waarom is dit belangrijk?

Toen we leads oorspronkelijk lanceerden, was het alleen beschikbaar via de sales-werkruimte en was het nog geen volledig standaardobject. Later hebben we leads toegevoegd aan de Smart CRM-navigatie, zodat beheerders leads konden beheren zonder toegang tot gepersonaliseerde sales-werkruimtes. Maar het miste nog steeds de volledige functionaliteit die je zou verwachten van een standaard CRM-object. Dit zorgde voor een inconsistente ervaring—leads gedroegen zich anders dan andere objecten zoals contacten of bedrijven, en misten functies zoals standaard opgeslagen weergaven en bordweergaven.

Hoe werkt het?

Toegang tot de indexpagina van leads

Navigeer naar CRM > Leads om toegang te krijgen tot de standaard indexpagina met volledige CRM-tabelfunctionaliteit. De leadstabel is beschikbaar in zowel de CRM als de sales-werkruimte (wanneer je de nieuwe versie van de werkruimte gebruikt), wat flexibiliteit biedt in waar je je leads beheert.

Wijzigingen in bestaande functionaliteit

Het omzetten van leads naar een standaardobject heeft enkele wijzigingen in functionaliteit met zich meegebracht:

  • Analyse-tabblad: Standaardobjecten bevatten geen analyse-tabblad, dus dit is verwijderd bij leads. Alle rapporten uit dit tabblad blijven beschikbaar via Sales > Sales Analytics > Sales > Activiteiten & Leads. Een vooraf opgebouwd dashboard met deze rapporten wordt in de komende weken toegevoegd.
  • Aangepaste Leads-kolommen: De volgende kolommen zijn aangepast:
    • Fase: Toont niet langer “sinds X dagen”.
    • Volgende activiteit: Je kunt geen taak meer plannen vanuit deze kolom als er nog niets gepland staat.
    • Bedrijf: Je kunt vanuit deze kolom geen contactpersoon meer toevoegen, de status van het doelaccount bekijken of het gekoppelde bedrijf aan de lead wijzigen.

Wat vinden onze Hubspot-specialisten van deze update?

Leads zijn nu een standaard CRM objecten voor accounts met de sales hub. Het leads object is een belangrijk onderdeel. Het zorgt voor een betere handover van marketing naar sales omdat de betreffende afdelingen beter kunnen samenwerken tijdens het proces van nieuwe lead tot daadwerkelijke verkoopkans.

dennis Kornuyt online strateeg
Dennis Kornuyt Hubspot specialist

Voor wie is dit relevant?

Leads zijn beschikbaar in Sales Hub Professional en Enterprise.

Verbeterde builder voor segmenten met nieuwe geavanceerde functies

Bouw slimmere en snellere segmenten met een vernieuwde segmentbuilder, ontworpen voor duidelijkheid, controle en flexibiliteit.

Onze nieuwe builder bevat drie belangrijke updates:

  1. Een breder, ruimer bewerkingsvenster
  2. Een bijgewerkt, intuïtief gegevenspaneel dat je helpt de juiste eigenschappen of gebeurtenissen te vinden
  3. Nieuwe flexibele filterlogica waarmee je kunt schakelen tussen EN/OF binnen en tussen elke groep

Waarom is dit belangrijk?

Voor het eerst kun je complexe, nauwkeurige segmenten bouwen in een flexibele builder die is ontworpen om aan te sluiten op jouw manier van denken.

Geen smalle bewerkvensters meer, herhaalde filtergroepen of eindeloos scrollen en klikken om de juiste eigenschap te vinden.

Met de nieuwe segmentbuilder is alles ontworpen om segmentatie eenvoudiger en krachtiger te maken. De editor breidt zich uit om alle filters die je maakt weer te geven en klapt in zodat je je kunt richten op de weergegeven gegevens.

Het nieuwe gegevenspaneel organiseert eigenschappen en gebeurtenissen op een meer gestructureerde en intuïtieve manier—zodat je minder tijd kwijt bent aan zoeken en meer aan bouwen.

En met flexibele logica waarmee je EN’s en OF’s kunt combineren binnen en tussen groepen, kun je precies de voorwaarden opgeven die je nodig hebt, zonder beperkingen.

In plaats van dat jij je aanpast aan het hulpmiddel, past de builder zich nu aan jou aan—zodat je sneller kunt werken, slimmer kunt bouwen en segmenten kunt maken die echt de complexiteit van je bedrijf weerspiegelen.

Hoe werkt het?

Breed filterpaneel & verbeterd gegevenspaneel
  • Ga naar je Segmenten-tool:Ga in je HubSpot-account naar CRM > Segmenten.
  • Maak een nieuw segment:Klik op Segment maken rechtsboven. Selecteer je object en voer je gegevens in—of begin met AI.
  • Voeg filters toe om je segment te definiëren:Klik op de knop Filter toevoegen om het nieuwe gegevenspaneel te openen.
  • Gebruik het verbeterde gegevenspaneel:
    • Verken filters georganiseerd in drie tabbladen: Eigenschappen, Gebeurtenissen en Lidmaatschappen. Om andere objecten te filteren, selecteer je het object bovenaan.
    • Gebruik de filter op veldtype om opties te verfijnen.
    • Schakel tussen objecten met de objectkiezer, die je huidige en gekoppelde objecten toont.
  • Individuele contacten of segmenten uitsluiten:
    • Je kunt nu eenvoudig contacten of segmenten uitsluiten rechtstreeks vanuit de filtereditor, zonder naar Instellingen te hoeven gaan.
    • Zet simpelweg de schakelaar “Contacten uitsluiten” onderaan de editor aan.
    • Selecteer vervolgens de individuele contacten of statische segmenten die je wilt uitsluiten.
  • Pas je weergave aan:Heb je liever een compactere layout? Gebruik de knop Inklappen om over te schakelen naar een smallere editor.
  • Bewerk met duidelijkheid via contextuele bewerking:Breng wijzigingen aan in een individuele groep terwijl andere groepen in alleen-lezen modus blijven, zodat je gefocust blijft tijdens het bouwen.

Nadat je je filters hebt toegevoegd, sla je je segment op om te zien welke records zijn opgenomen.

  • Logica op groepsniveau
    • Wanneer je op “Filter toevoegen” klikt, zie je dat de builder standaard “OF” toepast tussen filtergroepen.
    • Wil je dit wijzigen? Klik eenvoudig op de OF-schakelaar tussen groepen om een dropdown te openen en over te schakelen naar EN. Deze dropdown is altijd beschikbaar, zodat je de logica op elk moment kunt aanpassen.
  • Logica binnen groepen
    • Binnen elke groep vind je ook een logica-selector waarmee je kunt kiezen of de filters binnen die groep moeten voldoen aan alle (EN) of één van de (OF) voorwaarden.
    • Deze instelling verschijnt binnen de rand van de groep en kan op elk moment worden aangepast, zelfs nadat filters zijn toegevoegd.
  • Voorbeelden van ondersteunde logica

Je hoeft geen groepen meer te dupliceren of je filters te herstructureren om complexe segmentatielogica te bereiken. Met flexibele EN/OF-controles op groeps- én filterniveau kun je nu geavanceerde voorwaarden bouwen zoals:

  • (A OF B) EN (C OF D)
  • (A EN B) OF (C EN D)
  • (A OF B OF C) EN D

Allemaal in één enkel segment—zonder omslachtige workarounds.

Het nieuwe Overzicht maakt het gemakkelijk om je segmenten te begrijpen en te gebruiken. In één oogopslag zie je de grootte van je segment, welk deel van je database het vertegenwoordigt, wanneer het is aangemaakt en of het recent is gewijzigd.

Je krijgt ook duidelijke suggesties over hoe je je segment kunt inzetten, of dat nu is om een e-mail te verzenden, een landingspagina te maken, CTA’s toe te voegen of workflows op te zetten.

Wat vinden onze Hubspot-specialisten van deze update?

Lijsten heet voortaan segmenten. Dit doet de functionaliteit meer eer aan. Segmenteren is voor marketeers belangrijk omdat we hiermee ons content aanbod zo specifiek en dus relevant mogelijk kunnen maken. Segmenteren is nu binnen HubSpot nog makkelijker maar vooral ook uitgebreider waardoor je nog makkelijker je doelgroep bereikt met de juiste content.

dennis Kornuyt online strateeg
Dennis Kornuyt Hubspot specialist

Voor wie is dit relevant?

Alle hubs en niveaus.

Een nieuwe ervaring voor het maken van workflows

Het proces voor het maken van een workflow begint nu direct in de builder, waar je vooraf alle beschikbare triggers kunt bekijken. Check deze 5 demo video van 5 minuten voor meer informatie.

Waarom is het belangrijk?

Vroeger, als je een workflow maakte, was de enige eerste stap het kiezen van een objecttype. Voor nieuwe gebruikers die de HubSpot-terminologie nog niet kennen, is die keuze overweldigend en verwarrend. Voor iedereen betekent dit dat je je moet vastleggen op een specifiek object, nog voordat je weet of de trigger die je nodig hebt daar beschikbaar is. Als dat niet zo is, zou je kunnen denken dat de functie bestaat niet en een kans op automatisering mislopen. Of je moet de moeite nemen om die workflow te verlaten en een nieuwe te starten, waarbij je het proces herhaalt totdat je vindt wat je nodig hebt.
Met deze verandering kom je, nadat je ‘Workflow maken’ hebt gekozen, meteen in de workflowbouwer terecht, waar je alle beschikbare workflowtriggers kunt bekijken. Als je een trigger kiest, wordt het objecttype automatisch ingesteld, als dat kan, zodat je minder hoeft te klikken. Je kunt makkelijk schakelen tussen verschillende triggeropties terwijl je in deze flow zit. Hierdoor wordt het eenvoudiger om de beste trigger voor jouw gebruiksscenario te vinden. Het haalt ook beslissingspunten weg die het moeilijk maken om te beginnen.e kennisartikel voor alle details.

Hoe werkt het?

Kies ervoor om een nieuwe workflow helemaal vanaf nul te maken:

  • Zoek of blader door alle beschikbare triggers
  • Kies en stel een trigger in. Als het alleen voor een bepaald type object geldt, doen we dat automatisch voor jou. Als je een trigger kiest die voor verschillende soorten records geldt, vragen we je om dat in een tweede stap op te geven.
  • Stel eventueel verfijningscriteria in
  • Stel indien van toepassing herinschrijving in
  • Sla je trigger op en ga verder met het toevoegen van acties aan je workflow

Als je nog niet klaar bent om je trigger in te stellen, kun je dit uitstellen door ‘Overslaan en geschikte records kiezen…’ te kiezen. Een objecttype moet worden geselecteerd voor acties kunnen worden toegevoegd.

Lees voor meer informatie dit artikel uit de kennisdatabase

Wat vinden onze Hubspot-specialisten van deze update?

Workflows maken kan voor veel gebruikers complex en spannends zijn. HubSpot heeft optimalisaties doorgevoerd die het makkelijker maken om de juiste keuze te maken. In de vorige situatie moest je vooraf al weten welke objecten en triggers je nodig had. In de nieuwe situatie kom je makkelijker tot de juiste keuze.

dennis kornuyt
Dennis Kornuyt Hubspot specialist

Voor wie is dit relevant?

Marketing Pro, Marketing Enterprise, Operations Pro, Operations Enterprise, Sales Pro, Sales Enterprise, Service Pro, Service Enterprise.

Koppelingskaarten bijgewerkte CRM

Associatiekaarten ondersteunen nu sorteren, zoeken, meer weergave-eigenschappen en inline scrollen op geassocieerde objecten voor gemakkelijkere navigatie. Deze verbeteringen verhogen de productiviteit door het makkelijker te maken om geassocieerde records te vinden, te organiseren op labels en belangrijke details in één oogopslag te zien.

Waarom is dit belangrijk?

Je hebt nu meer controle, zichtbaarheid en flexibiliteit bij het navigeren door CRM-records en relaties. Deze upgrades stroomlijnen werkprocessen terwijl de context van records gemakkelijk toegankelijk blijft.

Hoe werkt het?

  • Zoek en sorteer binnen associaties met de nieuwe zoekbalk.
  • Gebruik flexibele sorteermogelijkheden om te ordenen op elke weergegeven eigenschap, inclusief associatielabels.
  • Stel je voorkeurs-sorteervolgorde in en sla deze op.
  • Geef tot vijf secundaire eigenschappen per record weer.

Wat vinden onze Hubspot-specialisten van deze update?

“Binnen het HubSpot zijn associaties belangrijk. Zo kan je namelijk snel zien welke contacten, bedrijven, deals, tickets of andere objecten met elkaar gekoppeld zijn. Er is nu meer functionaliteit aan deze kaarten toegevoegd zodat je makkelijker de juiste associaties kunt zien.”

dennis Kornuyt online strateeg
Dennis Kornuyt Hubspot specialist

Voor wie is het relevant?

Alle hubs en niveaus.

Merkstem en -identiteit aanpassen voor verschillende merken

Introductie van Merkstem en Identiteitsaanpassing voor Merken (voorheen Business Units): Je kunt nu een unieke merktoon, identiteit en merkset definiëren voor elk merk (voorheen bekend als business units) in je portal. Met deze update kun je afstemmen hoe content wordt gegenereerd via de AI-tools van HubSpot, zodat deze beter aansluit bij de persoonlijkheid, toon en waarden van elk afzonderlijk merk.

Voor elk merk kun je details aanpassen zoals:

  • Toon en persoonlijkheid
  • Woorden die je wel of niet wilt gebruiken
  • Voorkeuren voor inclusieve taal
  • Missie, visie, branche en meer

Waarom is dit belangrijk?

Deze instellingen helpen bij het genereren van content die consistent, authentiek en afgestemd is op de stem van elk merk—of je nu één merk beheert of meerdere.

HubSpot haalt automatisch merkidentiteit-details op door het domein te crawlen dat aan elk merk in je portal is gekoppeld, en gebruikt ook gegevens uit je CRM.

Hoe werkt het?

Gebruik het “merken”-dropdownmenu in een portal om te wisselen welk merkidentiteit/merktoon wordt bewerkt. Bij het bewerken van content haalt het systeem automatisch de juiste informatie op, afhankelijk van het geselecteerde merk. In sommige contentcreatie-processen moet je mogelijk specificeren bij welk “merk” een stuk content hoort.

Wat vinden onze Hubspot-specialisten van deze update?

Heb jij meerdere merken binnen HubSpot? Dan kan je nu per merk (voorheen business units) een eigen tone of voice en merkidentiteit toevoegen. Zo zorg jij er eenvoudig voor dat al jouw content in dezelfde tone of voice geschreven wordt en je overal een uniforme uitstraling hebt.

dennis kornuyt
Dennis Kornuyt Hubspot specialist

Voor wie is het relevant?

Brands Add-on.

Hulp nodig met de updates?

Lees meer over dit onderwerp

scherponline-wcag
Hubspot 28 november 2025

Hubspot update oktober 2025

Esmeralda Boer
Esmeralda Boer
Meeting met collega's zittend
Hubspot 7 oktober 2025

Hubspot update september 2025

Dennis Kornuyt
Dennis Kornuyt

Blijf op de hoogte van de laatste features binnen HubSpot.

Dennis
Strateeg