Hubspot update mei 2025
De maand mei is omgevlogen en wij hebben geen moment stilgezeten. Terwijl jij druk bezig was met je business, hielden wij alle nieuwe HubSpot updates scherp in de gaten. En goed nieuws: we hebben ze voor je op een rij gezet! In deze update nemen we je stap voor stap mee door de nieuwste functies, zodat jij ook deze maand weer alles uit je HubSpot account kunt halen. Klaar om er vol tegenaan te gaan? Let’s go!

Dit zijn de nieuwste HubSpot updates van mei 2025
- AI-vertalingen voor e-mails nu beschikbaar voor Marketing Hub Pro+.
- Dynamische datums in lijsten en workflows.
- Records toevoegen aan workflows vanaf een CRM-kaart.
- Validaties van eigenschappen van telefoonnummer en automatische opmaak.
- Validaties van eigenschappen van telefoonnummer en automatische opmaak.
- Overzicht automatisering.
- Gebruik je merktoon voor je klantenagent.
AI-vertalingen voor e-mails nu beschikbaar voor Marketing Hub Pro+
Stel je voor: je internationale e-mailcampagne staat klaar, maar nu moet je nog alles vertalen… Wat ooit een tijdrovende, dure en frustrerende klus was, is dankzij AI-vertalingen in HubSpot verleden tijd. Met de kracht van DeepL en ondersteuning voor maar liefst 31 talen vertaal je gemakkelijk je e-mails, zonder kwaliteitsverlies. Deze functie neemt je het handwerk uit handen, stroomlijnt je workflow en bespaart je kostbare tijd. Zo blijf je consistent en helder communiceren met je wereldwijde doelgroep. In elke taal, op elk moment. Efficiënt, krachtig en naadloos geïntegreerd: dát is e-mailmarketing op een nieuw niveau.
Vertaalde e-mailversies maken is eenvoudig. Klik in de e-maileditor op “Een vertaalde versie maken”.
Selecteer de gewenste taal en klik op “Genereren”.
De AI vertaalt de tekst, onderwerpregel, voorbeeldtekst en CTA’s van de e-mail. Voor transparantie voegt HubSpot automatisch een “gegenereerd met AI” vlag toe aan vertaalde e-mails.
Let wel op: Vergeet niet om het type abonnement in te stellen voor je vertaalde e-mails, omdat HubSpot dit niet automatisch overneemt van de oorspronkelijke e-mail om naleving te garanderen.
Wie krijgt het?
AI-vertalingen voor e-mail is nu beschikbaar voor alle klanten van Marketing Hub Pro+.
Dynamische datums in lijsten en workflows
HubSpot heeft de datumfilters in lijsten flink verbeterd. Dankzij dynamische filtering worden je lijsten automatisch bijgewerkt op basis van de datums die jij instelt. Stel bijvoorbeeld het bereik in op ‘deze maand’, en je lijst blijft altijd actueel, zonder dat je ernaar om hoeft te kijken.
Hoe werkt het? Klik op je datum/tijd-eigenschap en laat de magie beginnen. Er verschijnt een lijst met operators. kies de optie “is”. Vanaf dat moment krijg je toegang tot gloednieuwe dynamische filters voor datumbereiken.
Of je nu ‘vandaag’, ‘deze week’ of ‘volgende maand’ nodig hebt: met één klik selecteer je precies wat je nodig hebt. Zo houd je je data altijd actueel en relevant, zonder handmatig bij te sturen.
Wie krijgt het?
Alle hubs en niveaus.
Records toevoegen aan workflows vanaf een CRM-kaart
Goed nieuws: je kunt nu direct vanuit een CRM-kaart workflows activeren. Voor sales- en serviceteams die dagelijks worden opgeslokt door terugkerende taken, is dit een absolute gamechanger. Denk aan het bijwerken van CRM-gegevens, het onderzoeken van leads of het loggen van activiteiten. Allemaal taken die nu automatisch worden uitgevoerd, terwijl jij je volledig kunt focussen op wat er écht toe doet: klantrelaties verdiepen en de omzet verhogen. Met één klik zet je AI en slimme workflow-acties in beweging, direct vanuit de CRM-pagina.
Je kunt de kaart ‘Automatiseren’ toevoegen door deze stappen te volgen:
- Ga naar ‘Record aanpassen’ op de pagina van een contactpersoon
- Klik op je standaardweergave om te bewerken
- Klik op kaarten toevoegen
- Klik op kaart maken (in het rechterpaneel, niet in het midden)
- Klik op ‘Toevoegen aan workflow’
- Je zou nu toegang moeten hebben tot deze kaart!
Kaarten maken
Je kunt maximaal 7 workflows per kaart toevoegen.
Workflows moeten actief zijn, gemaakt zijn via de Workflows-app en overeenkomen met het objecttype (bijvoorbeeld: contact workflows worden alleen weergegeven op contactkaarten).
Je hebt de machtiging Workflows > Bewerken nodig om records toe te voegen. Binnenkort komt er een nieuwe machtiging Workflows > Toevoegen waarmee je records alleen handmatig kunt toevoegen.
Wie krijgt het?
Marketing Pro, Marketing Enterprise, Operations Pro, Operations Enterprise, Sales Pro, Sales Enterprise, Service Pro en Service Enterprise.
Validaties van eigenschappen van telefoonnummer en automatische opmaak
Vanaf nu kun je validatieregels instellen voor telefoonnummergegevens in HubSpot. Dat is een enorme stap vooruit. Ook kun je eenvoudig een standaard landcode instellen, die automatisch wordt toegepast bij het importeren of handmatig invoeren van nummers.
Waarom dit belangrijk is? Omdat niemand tijd wil verspillen aan foutieve, onvolledige of betekenisloze telefoonnummers. Dankzij deze validatie voorkom je dat salesmedewerkers ‘junk’ nummers bellen of eindeloos moeten zoeken naar het juiste nummer.
Je zorgt voor consistente, schone en bruikbare data. Precies wat je nodig hebt om sneller en efficiënter contact te leggen met je leads. En als er een landcode mist? Geen probleem, HubSpot vult ‘m automatisch voor je in.
Hoe krijg je het ingesteld? Objecten>Instellingen>Eigenschappen>eigenschap bewerken.
Stap 1: Validatieregel voor telefoonnummer
Zeker weten dat telefoonnummers écht kloppen? Dat regel je met de nieuwe validatieregel voor telefoonnummers in HubSpot. Deze controle zorgt ervoor dat elk telefoonnummer voldoet aan de internationale E.164-standaard. Dé standaard voor correcte en bruikbare telefoonnummers. Wat betekent dat precies?
- Het nummer bevat altijd een geldige landcode, netjes voorafgegaan door een plusteken (+)
- De opmaak sluit perfect aan bij de gekozen landcode
- Elk nummer bevat tussen de 4 en 15 cijfers
- Alleen cijfers en het plusteken zijn toegestaan
Met deze validatie houd je je database schoon, betrouwbaar en klaar voor directe actie.
Wanneer je de validatieregel hebt toegepast, kunnen gebruikers de opmaak van het telefoonnummer niet meer ‘verwijderen’ uit eigenschappen voor telefoonnummers tijdens het bewerken in het CRM.
Stap 2: Standaard landcode
Geen onvolledige of foutieve telefoonnummers meer in je CRM. Met de nieuwe functie voor een standaard landcode hoef je je geen zorgen meer te maken over ontbrekende landcodes bij ingevoerde telefoonnummers. HubSpot vult ze automatisch aan en controleert direct of het nummer klopt.
Hoe werkt het?
Je kiest één keer een standaard landcode (bijvoorbeeld voor Nederland of de VS) en vanaf dat moment worden alle telefoonnummers zonder landcode automatisch aangevuld en gevalideerd. Is het nummer geldig met de door jou gekozen landcode? Dan wordt deze automatisch toegevoegd en veilig opgeslagen in je CRM.
Bijvoorbeeld: stel je standaardlandcode in op de Verenigde Staten en importeer een nummer als (888) 482-7768. HubSpot herkent het en slaat het op als het correct geformatteerde +1 (888) 482-7768.
De standaard landcode voorkomt niet dat telefoonnummers met een andere landcode dan de standaard landcode worden ingevoerd.
Wie krijgt het?
Alle hubs en niveaus.
Overzicht automatisering
HubSpot introduceert met trots de gloednieuwe automatisering overzichtspagina. Dé centrale hub waar je al jouw automatiseringen ontdekt, beheert en optimaliseert. Je krijgt gepersonaliseerde aanbevelingen, inzichten die je direct kunt toepassen en toegang tot krachtige, AI-gestuurde automatiseringen die je werk een stuk slimmer maken.
Met één centrale plek voor al je automatiseringen ontdek je nieuwe kansen, krijg je grip op lopende processen en spot je in één oogopslag waar bijsturing nodig is. Klinkt handig toch? Je kunt deze pagina openen door in het navigatiemenu aan de zijkant naar Automatisering > Overzicht te gaan. Daar kun je je automatiseringen maken en beheren.
Wie krijgt het?
Marketing Pro, Marketing Enterprise, Ops Pro, Ops Enterprise, Sales Pro, Sales Enterprise, Service Pro en Service Enterprise.
Gebruik je merktoon voor je klantenagent
Je hebt nu de mogelijkheid om je klantenagent in te stellen zodat deze de huidige merktoon in HubSpot hanteert. Dankzij deze update weerspiegelt je AI-gestuurde klantenagent de toon, stijl en persoonlijkheid van je merk, waardoor elke interactie met klanten consistent en in lijn met het merk aanvoelt.
Bij het instellen van je klantenagent zie je nu een nieuwe optie in de vervolgkeuzelijst Persoonlijkheid: “Mijn merktoon gebruiken”. Selecteer deze optie en sla je wijzigingen op. Je klantenagent neemt dan automatisch de door jou ingestelde merktoon over en stemt zijn antwoorden af op de toon en stijl die wordt gebruikt in je andere AI-gegenereerde inhoud in HubSpot.
Wie krijgt het?
Professional Klantenplatform, Enterprise Klantenplatform, Service Pro, Service Enterprise.
Met welke update ga jij aan de slag?
Mei was weer vol met nieuwe HubSpot-updates. Is er een update die jouw aandacht heeft getrokken? Wacht dan niet en ga ervoor! Als je ergens niet uitkomt of vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op. Onze HubSpot experts staan klaar om je te helpen.
Hulp nodig met de nieuwe updates?
