Tips voor het up-to-date houden van je online marketing kennis
Als online marketeer is het belangrijk om je kennis up-to-date te houden en op de hoogte te blijven van de laatste trends & ontwikkelingen. De digitale wereld blijft voortdurend veranderen, dus overal van op de hoogte blijven kan een uitdaging zijn. Gelukkig zijn er verschillende manieren waarop wij als online marketeers onze kennis up-to-date houden en verbeteren. Benieuwd hoe wij dat doen? Lees dan snel verder.
Lezen, lezen, lezen
Een van de beste manieren om bij te blijven is door het lezen van blogs en nieuwsartikelen. Er zijn tal van websites die specifiek gericht zijn op digitale marketing die ook wij geregeld aandachtig lezen. Dit zijn de wat bekendere blogs zoals frankwatching.com, blog.hubspot.com, emerce.com en thinkwithgoogle.com, maar ook de volgende blogs die misschien nog niet voor iedereen bekend zijn:
- wordstream.com/blog (Digital marketing)
- unbounce.com/blog/ (Digital marketing)
- neilpatel.com (Digital marketing)
- contentmarketinginstitute.com/blog/ (Content)
- searchengineland.com/ (SEO)
- moz.com/blog (SEO)
- adalysis.com/blog/ (Google Ads)
- optmyzr.com/blog/ (Google Ads)
- measureschool.com/blog/ (Google Analytics/Google Tagmanager)
Deze websites bieden waardevolle informatie over de nieuwste trends en beste praktijkvoorbeelden voor de verschillende vakgebieden.
Goeroes scrollen
Het volgen van online marketing goeroes is ook zeker een van de dingen waar wij onze kennis mee up-to-date houden. Deze specialisten uiten zich vaak en grondig op verschillende social media kanalen, waardoor je al scrollend op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen en bevindingen. Voornamelijk LinkedIn en Twitter zijn populaire platformen voor deze online marketing influencers.
Het grote voordeel van het volgen van influencers is dat ze vaak al hebben getest met bepaalde updates of ontwikkelingen, waardoor je direct kunt leren van hun inzichten en bevindingen. Hierbij een greep uit het lijstje met influencers die wij volgen. Doe er je voordeel mee ;):
- Christ Coolen (Psychologie binnen marketing)
- Martin van Kranenburg (Neuromarketing & copywriting)
- Nathan Gotch (SEO strategie)
- Liam Fallen (Technische SEO
- Fery Kaszoni (Linkbuilding – Digital PR)
- Pam Moore (Social media advertising)
- Gary Vaynerchuck (Social media marketing)
- Larry Kim (Facebook & Google advertising)
- Adriaan Dekker (Google news)
- Nils Rooijmans (Google Ads)
- Miles McNair (Google Ads)
- Marcus Sheridan (Content marketing)
- John Mueller (Google search)
Bijeenkomsten bijwonen
Iets waar wij ook erg blij van worden is het bijwonen van vakbijeenkomsten. Het samenkomen met andere online marketeers, lezingen van specialisten bijwonen en tips & tricks ontvangen van de beste vakidioten draagt bij aan het up-to-date houden van onze kennis.
Afgelopen april zijn onze SEO specialisten nog naar Brighton geweest om BrightonSEO bij te wonen. Erg leerzaam al zeggen ze het zelf ;). Benieuwd hoe zoiets binnen Scherp Online ervaren wordt? Dat lees je hier.
Interne trainingen
Binnen Scherp Online vinden wij het heel belangrijk dat onze medewerkers zich continu blijven ontwikkelen. Wij hebben daarom de 65/35 regeling. Dit houdt in dat je 65% van je tijd bezig bent met klant werkzaamheden en dat je de overige 35% van je tijd bezig kunt houden met persoonlijke ontwikkeling.
Om je een zetje in de goede ontwikkel richting te geven, zorgen wij voor interne trainingen. Deze wekelijkse trainingen zijn bedoeld om samen kennis bij te spijkeren, om van elkaar te kunnen leren en om ook basis kennis te ontwikkelen van het vakgebied waar je niet per se actief in bent.
De overige persoonlijke ontwikkel tijd wordt binnen Scherp Online gebruikt om trainingen te volgen op platformen als Goodhabitz, Google, Semrush of Hubspot.
De vele collega’s
Misschien wel een van de belangrijkste punten voor het up-to-date houden van onze kennis en meteen een van de grootste voordelen van het werken bij een Online Marketing bureau, is het werken met de vele (ervaren) collega’s.
Praktijkervaringen delen, opgedane kennis direct door kunnen spelen aan je team en samen sparren over vraagstukken, maakt dat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en updates. Want zoals ze altijd zeggen; mi kennis, su kennis ;).
Hoe houd jij je kennis up-to-date?
Al met al zijn er veel verschillende manieren waarop wij onze kennis up-to-date houden. En dat doen we natuurlijk het allerliefst samen met onze collega’s.
Door regelmatig blogs te lezen, social media te volgen, (interne)trainingen en bijeenkomsten te volgen en te sparren met collega’s, kun je je vaardigheden en kennis blijven verbeteren. Samen succesvol zijn in de snel veranderende online marketing wereld, dat is wat wij willen. En jij? Hoe houd jij je online marketing kennis up-to-date?