Social media strategie & contentcreatie

Als jouw social media partner helpen we je aan geloofwaardigheid en klantloyaliteit. Wij creëren, eventueel samen met jou, social media berichten voor de juiste kanalen en zetten een strategie op die werkt voor jouw organisatie. Dit doen we volgens de overtuiging dat deze content niet té verkoopgericht moet zijn. We willen juist vooral vertrouwen opbouwen en de conversatie aangaan. Dat is de weg naar succes via social media!

Vera van den Hanenberg online strateeg

51% van de social media gebruikers zegt dat de meest memorabele merken op social media maar één simpel ding doen: reageren. Onderschat community management dus niet!

Vera van den Hanenberg Head of Social
Zo zetten wij een succesvolle social media strategie voor je op
meten
  • Wat is je behoefte?

    Op elk vlak van social media bieden we ondersteuning. Of dat nu op strategieniveau is, contentniveau of op het niveau waarop we je alles uit handen nemen. Wat het ook mag zijn, open communicatie en kennis opdoen over wie jij werkelijk bent en wat je wil bereiken met social media is onze prioriteit.

  • Doelgroep & doelstelling

    Persona’s zijn semi-fictieve beschrijvingen van jouw ideale klant. Heb je al een duidelijke doelgroep en uitgewerkte persona’s? Mooi! Zo niet, dan gaan we er samen mee aan de slag. Persona’s zijn belangrijk op elk vlak: voor strategie (bijv. om kanalen te bepalen), soort content en de tone-of-voice.

  • Strategie bepalen

    Tijdens de kick-off meeting bespreken we al je eventuele actieve social media kanalen. Wat werkte wel en wat niet in het verleden? Hierna bepalen we de kanalen die in dienst staan van het doel en waarop je doelgroep zich bevindt. De profielen optimaliseren we waar nodig. Het maken van een contentplanning op basis van thema’s kan nu beginnen!

  • Contentkalender

    Het maken van een contentkalender zorgt voor overzicht en voorkomt het maken van fouten. Als je ervoor kiest dat wij de berichten bedenken en plaatsen, bepaal jij of je de berichten vooraf wilt goedkeuren of niet. Jouw input is cruciaal, dus de communicatielijnen staan altijd wijd open.

  • Rapportage & evaluatie

    Bij Scherp Online komen alle social media plannen met een visueel Google Looker Studio dashboard dat je direct ook intern kan presenteren. Het rapport is real-time op elk gewenst moment en voor de gewenste tijdspanne in te zien. Alle metrics die de doelstellingen ondersteunen komen hierin terug en koppelen we maandags terug met een rapportage. Naar behoefte lichten we de statistieken toe in een gesprek.

Bereik jouw doelgroep met waardevolle informatie en bind potentiële klanten aan je merk of dienst. Met specifieke targeting mogelijkheden op onder meer functies, branches en bedrijven bereik je precies die mensen binnen jouw doelgroep.

Ontdek hoe we jou kunnen helpen met onze succesvolle LinkedIn-advertentiestrategieën.

Lees hoe wij jou met Instagram Advertenties helpen aan meer conversies, zichtbaarheid of engagement.

Met de verschillende advertentietypen breng jij jouw product of dienst onder de aandacht bij een zorgvuldig gesegmenteerde doelgroep.

Wil jij bereik en websiteverkeer creëren op basis van persoonlijke profielen? Dan is Facebook (of Meta) een interessant platform. Maar niet alleen voor bereik en verkeer, ook voor het genereren van leads én verkoop van producten kan je dit platform inzetten.

Lees hoe wij jou met Facebook Advertenties helpen aan meer conversies, zichtbaarheid of wat je doel ook mag zijn.

3 redenen waarom je social media moet inzetten voor jouw bedrijf  

In dit social media tijdperk kan ook jij je doelgroep bereiken op social media. Zij zijn er, net als je concurrentie. Maar waar ben jij?

Ga het gesprek aan

Op social media kan je deel uitmaken van relevante discussies en hier invloed op uitoefenen.

De juiste boodschap op het juiste moment

Koopbeslissingen worden beïnvloed door social media.

Zorgt voor terugkerende klanten

Met een heldere social media strategie weet je of je campagnes of inspanningen succesvol zijn.

Inge Google Analytics 4 uitleg

Dit zeggen onze klanten

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons social team

Profiel afbeelding van Milou EmmerikContent specialist

Milou Emmerik

Content specialist
Profiel afbeelding van Saar van de MortelJunior social media specialist

Saar van de Mortel

Junior social media specialist
Profiel afbeelding van Wouter van KemenadeOnline Strateeg

Wouter van Kemenade

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Robin RouschopSocial advertising specialist

Robin Rouschop

Social advertising specialist
Profiel afbeelding van Mariska PaulSocial media specialist / Online strateeg

Mariska Paul

Social media specialist / Online strateeg
Profiel afbeelding van Vera van den HanenbergHead of Social

Vera van den Hanenberg

Head of Social

Gerelateerde blogs

Insta explore
Social Media strategie 30 december 2022

Hoe kom je op de Instagram Explore pagina in 2023?

Mariska Paul
Mariska Paul
Instagram update

Instagram update: Instagram Shopping nu nog belangrijker!

Anouk Raijmakers
Anouk Raijmakers

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Wesley Plugers
Ondernemer

5 Feiten over Social Media

  • 01
    Dagelijks gebruik social media

    5,17 miljard mensen, oftewel 63,7% van de wereldbevolking, zijn gebruikers van sociale media (Statista.com, 2024).

  • 02
    Millenials, generatie X en babyboomers

    Millenials zijn de meest actieve gebruikers (90,4%), gevolgd door generatie X (77,5%) en babyboomers (48,2%).

  • 03
    Reviews

    54% van de social browsers gebruiken social media om reviews, aanbevelingen en informatie over producten te vinden.

  • 04
    Video

    44% van de gebruikers leert nieuwe producten het liefst kennen via korte video-inhoud. 87% van de marketeers meldt een hogere omzet uit videomarketing (sproutsocial.com, 2024).

  • 05
    Toegang tot mobiel apparaat

    91% van alle social media gebruikers heeft toegang via een mobiel apparaat.

Haal meer uit je organische socials Download hier onze social media kalender template en wordt consistent met je socials.

Vera
Head of Socials

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar