“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”
HubSpot Onboarding
Tijdens het onboarding traject richten we de portal in om je marketing- en verkoopprocessen te automatiseren en te verbeteren. We maken je snel vertrouwd met HubSpot, zodat je het platform effectief kan gebruiken. Elk bedrijf is anders, dus we stemmen het onboarding traject af op jouw behoeften. In welke mate we je trainen in de software is afhankelijk van hoeveel je zelf wil doen en wat je wil uitbesteden aan (een partij als) ons. HubSpot Onboarding bieden we aan voor HubSpot Marketing Professional of Enterprise gebruikers.
Lees reviews van onze klanten op HubSpot.com!
Met inbound marketing maken we personalisatie op schaal mogelijk. En dat allemaal op basis van de klantgegevens in jouw CRM.
Wesley Plugers Eigenaar-
Kick-off en accountinstellingen
Het onboarding traject begint met een kick-off met ons HubSpot-onboardingteam. Tijdens dit gesprek bespreken we je doelstellingen, evenals je specifieke behoeften en vereisten. Het onboardingteam stelt dan het HubSpot-account in op basis van deze informatie.
-
Buyer persona’s en buyer’s journey sessie
In deze sessie lever je input over je ideale klant. Met deze informatie stellen wij 1 klantprofiel voor je op: je buyer persona. Hoe doorloopt je buyer persona de buyer’s journey? Wat zijn de uitdagingen waar ze tegenaan lopen en waar hebben ze in elke fase behoefte aan? Ook dit schrijven we tot in detail uit. Deze buyer persona en buyer’s journey dient als voorbeeld, zodat je de andere(n) zelf kunt opstellen.
-
Lead scoring
We leggen je in deze sessie alles uit over HubSpot lead scoring. Lead scoring is het proces waarbij we leads beoordelen op basis van hun activiteiten en gedragingen op je website en in je marketingcampagnes. We onderscheiden marketingscore en salesscore. Hoe hoger de score, hoe meer interesse de lead toont in je product of dienst. Deze data leidt tot een efficiëntere sales pijplijn en dus meer kans op conversie.
-
Sales proces
Nu de Marketing Hub ingesteld staat, gaan we verder met de Sales Hub. Leads zijn namelijk niets waard als ze niet geconverteerd worden tot klanten. We maken workflows aan, stellen een deal-funnel in, koppelen agenda’s, maken standaard e-mails aan enzovoort. Ook richten we dashboards in, zodat je binnen enkele seconden ziet hoe de zaken ervoor staan en of je nog op koers zit.
-
CRM inrichting
Om leads, klanten en contacten effectief te beheren, richten we het CRM (Customer Relaton Management) systeem van HubSpot samen in. We importeren contactgegevens, verrijken de gegevens en integreren eventueel marketingtools.
-
Content & campagnes
Tijdens het onboarding traject geven we advies over het maken van effectieve inbound marketingcontent en campagnes. Dit kan inhouden hoe je blogberichten, e-books, infographics en andere voor jouw persona’s waardevolle inhoud kunt maken die waarde biedt aan de doelgroep en leads genereert.
-
Doorlopende ondersteuning
Het onboarding traject is vaak slechts het begin van de samenwerking. Na de Onboarding blijven we onze HubSpot-klanten vaak doorlopend ondersteunen met marketingactiviteiten. We zorgen ervoor dat we optimaal gebruik blijven maken van de software om het maximale eruit te halen.
3 redenen om met Scherp Online het HubSpot Onboarding traject aan te gaan!
Wij kennen de software van binnen en buiten en maken je graag wegwijs.
Reden 1
We maken je niet alleen wegwijs in de tool, maar richten ook alles optimaal voor je in.
Reden 2
Vanaf 2019 komen klanten al bij ons voor een HubSpot Onboarding traject en helpen wij als HubSpot Platinum Partner met het genereren van inbound leads.
Reden 3
We kijken verder dan de tool en helpen ook bij software-integraties. Zo kan jij gewoon de systemen gebruiken die je gewend bent!
Wat klanten over ons zeggen
Ons HubSpot team
Welke keuzes heb je bij Scherp Online?
Hubspot Onboarding
Voor wie?
Bedrijven die zelf de expertise en tijd in huis hebben om Inbound campagnes te creëren.
Hoe lang duurt een onboarding?
Binnen 6 weken ben je in staat zelfstandig met HubSpot te werken.
- Een ervaren Inbound coach als vast aanspreekpunt
- Trainingsplan op maat gemaakt
- Wekelijks een training met praktische opdrachten om het platform te leren kennen.
- Een Inbound Campagne als blauwdruk voor de toekoms
Hubspot Uitbesteden
Voor wie?
Bedrijven die meer resultaat uit online campagnes willen halen en het niet zelf willen of kunnen uitvoeren.
Wat gaan we doen?
We werken samen een strategie uit voor een continue stroom van leads voor jouw bedrijf. Scherp Online voert al deze werkzaamheden uit.
- Strategische sessies om jouw Buyer Persona’s & Buyer Journey’s.
- Werken met een team van Inbound specialisten.
- Volledige digitalisering van online marketing.
Hubspot Maatwerk
Voor wie?
Voor bedrijven die bepaalde activiteiten zelf uit willen voeren of voor bedrijven die op zoek zijn naar een integratie met een bestaand ander systeem.
Wat gaan we doen?
Kies je voor een maatwerk Onboarding traject, dan bespreken we je wensen graag. Op basis van jouw doelstellingen stemmen we af hoe het traject eruit gaat zien.