HubSpot Onboarding

Tijdens het onboarding traject richten we de portal in om je marketing- en verkoopprocessen te automatiseren en te verbeteren. We maken je snel vertrouwd met HubSpot, zodat je het platform effectief kan gebruiken. Elk bedrijf is anders, dus we stemmen het onboarding traject af op jouw behoeften. In welke mate we je trainen in de software is afhankelijk van hoeveel je zelf wil doen en wat je wil uitbesteden aan (een partij als) ons. HubSpot Onboarding bieden we aan voor HubSpot Marketing Professional of Enterprise gebruikers.

Lees reviews van onze klanten op HubSpot.com!

Wesley Plugers

Met inbound marketing maken we personalisatie op schaal mogelijk. En dat allemaal op basis van de klantgegevens in jouw CRM.

Wesley Plugers Eigenaar
Dit kan je verwachten tijdens het HubSpot Onboarding traject.
SMART doelstellingen
sales automation
  • Kick-off en accountinstellingen

    Het onboarding traject begint met een kick-off met ons HubSpot-onboardingteam. Tijdens dit gesprek bespreken we je doelstellingen, evenals je specifieke behoeften en vereisten. Het onboardingteam stelt dan het HubSpot-account in op basis van deze informatie.

  • Buyer persona’s en buyer’s journey sessie

    In deze sessie lever je input over je ideale klant. Met deze informatie stellen wij 1 klantprofiel voor je op: je buyer persona. Hoe doorloopt je buyer persona de buyer’s journey? Wat zijn de uitdagingen waar ze tegenaan lopen en waar hebben ze in elke fase behoefte aan? Ook dit schrijven we tot in detail uit. Deze buyer persona en buyer’s journey dient als voorbeeld, zodat je de andere(n) zelf kunt opstellen.

  • Lead scoring

    We leggen je in deze sessie alles uit over HubSpot lead scoring. Lead scoring is het proces waarbij we leads beoordelen op basis van hun activiteiten en gedragingen op je website en in je marketingcampagnes. We onderscheiden marketingscore en salesscore. Hoe hoger de score, hoe meer interesse de lead toont in je product of dienst. Deze data leidt tot een efficiëntere sales pijplijn en dus meer kans op conversie.

  • Sales proces

    Nu de Marketing Hub ingesteld staat, gaan we verder met de Sales Hub. Leads zijn namelijk niets waard als ze niet geconverteerd worden tot klanten. We maken workflows aan, stellen een deal-funnel in, koppelen agenda’s, maken standaard e-mails aan enzovoort. Ook richten we dashboards in, zodat je binnen enkele seconden ziet hoe de zaken ervoor staan en of je nog op koers zit.

  • CRM inrichting

    Om leads, klanten en contacten effectief te beheren, richten we het CRM (Customer Relaton Management) systeem van HubSpot samen in. We importeren contactgegevens, verrijken de gegevens en integreren eventueel marketingtools.

  • Content & campagnes

    Tijdens het onboarding traject geven we advies over het maken van effectieve inbound marketingcontent en campagnes. Dit kan inhouden hoe je blogberichten, e-books, infographics en andere voor jouw persona’s waardevolle inhoud kunt maken die waarde biedt aan de doelgroep en leads genereert.

  • Doorlopende ondersteuning

    Het onboarding traject is vaak slechts het begin van de samenwerking. Na de Onboarding blijven we onze HubSpot-klanten vaak doorlopend ondersteunen met marketingactiviteiten. We zorgen ervoor dat we optimaal gebruik blijven maken van de software om het maximale eruit te halen.

3 redenen om met Scherp Online het HubSpot Onboarding traject aan te gaan!

Wij kennen de software van binnen en buiten en maken je graag wegwijs.

Reden 1

We maken je niet alleen wegwijs in de tool, maar richten ook alles optimaal voor je in.

Reden 2

Vanaf 2019 komen klanten al bij ons voor een HubSpot Onboarding traject en helpen wij als HubSpot Platinum Partner met het genereren van inbound leads.

Reden 3

We kijken verder dan de tool en helpen ook bij software-integraties. Zo kan jij gewoon de systemen gebruiken die je gewend bent!

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Ons HubSpot team

Profiel afbeelding van Roel van der MijdenOnline strateeg

Roel van der Mijden

Online strateeg
Profiel afbeelding van Dennis KornuytOnline strateeg

Dennis Kornuyt

Online strateeg
Profiel afbeelding van Laurens SmitSenior Online Strateeg

Laurens Smit

Senior Online Strateeg
Profiel afbeelding van Suzan NievergeldOnline Strateeg

Suzan Nievergeld

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Sophie HodakOnline strateeg

Sophie Hodak

Online strateeg
Profiel afbeelding van Bram WijnhovenOnline strateeg

Bram Wijnhoven

Online strateeg

Interesse in HubSpot Onboarding?
Laten we samenwerken!

Sophie Hodak
Strateeg

5 Feiten over ons HubSpot Onboarding traject

  • 01
    Ervaren HubSpot specialisten

    Bij Scherp Online hebben we een team HubSpot specialisten dat van aanpakken weet!

  • 02
    4 Onboarding trajecten

    We bieden 4 onboarding trajecten aan: de onboarding van de Marketing Hub, de Sales Hub, de Service Hub en het HubSpot CMS. Het is altijd maatwerk, dus combinaties van twee of meerdere Hub’s zijn mogelijk!

  • 03
    HubSpot Platinum Partner

    Wij zijn HubSpot Platinum Partner. Dat houdt in dat we een lokale HubSpot Agency zijn op het op-twee-na-hoogste niveau. Het zegt iets over de hoeveelheid klanten en ervaring die we hebben. Door onze directe communicatielijnen met HubSpot kunnen we rechtstreeks een licentie voor je aanschaffen. In 2021 zijn we zelfs uitgeroepen tot HubSpot Partner of the Year 2021.

  • 04
    Onboarding is maatwerk

    Het HubSpot Onboarding traject ziet er voor elke klant anders uit. In het eerste gesprek maak jij je wensen kenbaar en maken we een onboardingplan op maat.

  • 05
    Twee smaken

    Wij bieden twee soorten HubSpot Onboarding trajecten aan: een traject waarbij je aan het eind zelf aan de knoppen gaat draaien en een waarbij wij alles voor je inrichten. Aan het eind van dat laatste traject heb je kennis van het systeem, zodat je alleen weet wat we doen en waarom.

Gratis demo?
Vraag een gratis demo aan en maak kennis met de kracht van HubSpot.

Sophie
Hubspot specialist

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar