Mailchimp is meer dan een e-mailmarketingdienst. Het is een alles-in-één marketingplatform. Het biedt verschillende tools waarmee we niet alleen nieuwsbrieven versturen, maar ook marketing automation toepassen.
E-mail marketing
Een cadeautje op je verjaardag, een reminder dat je nog items in je winkelmandje hebt zitten (op het juiste moment) of persoonlijke aanbiedingen. Drie krachtige voorbeelden van e-mailmarketing in de strijd om klantloyaliteit.
Met e-mailmarketing bied je je relaties relevante content die hen helpt hun doelen te bereiken. Ja, het gaat om hen, niet om jou!”
Suzan Nievergeld Online strateeg-
Database check
We beginnen met een database check. Wat heb je al? Is je database gesegmenteerd? Om de waarde van de database in te schatten, moeten we ook weten wie je persona is. Heb je dat nog niet helder, dan maken we die samen met jou. Alleen als we je persona’s kennen, kunnen we een vruchtbare e-mailstrategie opstellen.
-
Doelstellingen formuleren
Als je kiest voor e-mailmarketing, wil je er iets mee bereiken. Wat is je SMART-doel? Dat kan bijvoorbeeld zijn een x-aantal inschrijvingen voor je nieuwsbrief. Om realistische doelen op te stellen kijken we eerst naar eerder behaalde e-mail resultaten, de benchmark voor jouw industrie en je bedrijfsdoelstellingen.
-
E-mail templates
Verhoog je de betrokkenheid van abonnees, dan verhoog je automatisch sales, omzet per klant en totale bedrijfswinst. Betrokkenheid verhoog je niet door altijd dezelfde mail te sturen. Een welkomsmail kan er niet hetzelfde uitzien als een nieuwsbrief. Daarom maken we diverse e-mail templates op maat in samenspraak met jou.
-
E-mail campagne type kiezen
Er zijn 12 type e-mails die je kunt sturen, van product updates tot uitnodigingen. Samen met jou bepalen we welke types voor jouw doelgroep interessant zijn en designen daar templates voor. Voor elk type e-mail maken we een specifieke mailinglijst, zodat (toekomstige) klanten alleen de voor hen relevante e-mails ontvangen
-
Uitvoer
De uitvoer kan op twee manieren: automatisch, waarbij e-mails automatisch via workflows verzonden worden. Voorbeeld: na een inschrijving ontvangt men een welkomsmail en na zeven dagen een aanbieding. Wij werken met HubSpot, MailChimp en Spotler. Óf we doen het handmatig. E-mails sturen we altijd volgens een consistent schema, zodat jij top-of-mind blijft.
-
Testen & optimaliseren
Wij marketeers houden van meten, testen en optimaliseren. Na het uitvoeren van een campagne, meten we de resultaten aan de hand van opgestelde doelen. Op basis van hypotheses voeren we A/B- en multivariabele testen uit. Zo blijven we e-mailcampagnes continu optimaliseren. Continu kijken we ook hoe we data van abonnees kunnen verrijken.
Met deze E-mail marketing software werken we
3 redenen je nu moet beginnen met e-mail marketing
Bouw op bestaande relaties met e-mail. Abonnees stonden niet voor niets hun emailadres aan je af. Waarom met e-mailmarketing?
Direct conversie en meer uit klanten.
E-mailmarketing kent een opvallend hoog ROI van 3,800%.
Super effectief
Op het gebied van klantacquisitie is e-mail 40x effectiever dan Facebook en Twitter bij elkaar.
Altijd raak
Tweederde van klanten hebben een aankoop gedaan als direct gevolg van een mail afkomstig van een e-mailmarketing campagne.