Terug
Menu

E-mail marketing

Een cadeautje op je verjaardag, een reminder dat je nog items in je winkelmandje hebt zitten (op het juiste moment) of persoonlijke aanbiedingen. Drie krachtige voorbeelden van e-mailmarketing in de strijd om klantloyaliteit.

Scherp online Don

Met e-mailmarketing bied je je relaties relevante content die hen helpt hun doelen te bereiken. Ja, het gaat om hen, niet om jou!”

Suzan Nievergeld Online strateeg
Zo zetten wij effectief in op e-mail marketing
campagnedoel
  • Database check

    We beginnen met een database check. Wat heb je al? Is je database gesegmenteerd? Om de waarde van de database in te schatten, moeten we ook weten wie je persona is. Heb je dat nog niet helder, dan maken we die samen met jou. Alleen als we je persona’s kennen, kunnen we een vruchtbare e-mailstrategie opstellen.

  • Doelstellingen formuleren

    Als je kiest voor e-mailmarketing, wil je er iets mee bereiken. Wat is je SMART-doel? Dat kan bijvoorbeeld zijn een x-aantal inschrijvingen voor je nieuwsbrief. Om realistische doelen op te stellen kijken we eerst naar eerder behaalde e-mail resultaten, de benchmark voor jouw industrie en je bedrijfsdoelstellingen.

  • E-mail templates

    Verhoog je de betrokkenheid van abonnees, dan verhoog je automatisch sales, omzet per klant en totale bedrijfswinst. Betrokkenheid verhoog je niet door altijd dezelfde mail te sturen. Een welkomsmail kan er niet hetzelfde uitzien als een nieuwsbrief. Daarom maken we diverse e-mail templates op maat in samenspraak met jou.

  • E-mail campagne type kiezen

    Er zijn 12 type e-mails die je kunt sturen, van product updates tot uitnodigingen. Samen met jou bepalen we welke types voor jouw doelgroep interessant zijn en designen daar templates voor. Voor elk type e-mail maken we een specifieke mailinglijst, zodat (toekomstige) klanten alleen de voor hen relevante e-mails ontvangen

  • Uitvoer

    De uitvoer kan op twee manieren: automatisch, waarbij e-mails automatisch via workflows verzonden worden. Voorbeeld: na een inschrijving ontvangt men een welkomsmail en na zeven dagen een aanbieding. Wij werken met HubSpot, MailChimp en Spotler. Óf we doen het handmatig. E-mails sturen we altijd volgens een consistent schema, zodat jij top-of-mind blijft.

  • Testen & optimaliseren

    Wij marketeers houden van meten, testen en optimaliseren. Na het uitvoeren van een campagne, meten we de resultaten aan de hand van opgestelde doelen. Op basis van hypotheses voeren we A/B- en multivariabele testen uit. Zo blijven we e-mailcampagnes continu optimaliseren. Continu kijken we ook hoe we data van abonnees kunnen verrijken.

Mailchimp is meer dan een e-mailmarketingdienst. Het is een alles-in-één marketingplatform. Het biedt verschillende tools waarmee we niet alleen nieuwsbrieven versturen, maar ook marketing automation toepassen. 

Spotler is niet gratis, maar brengt veel voordelen met zich mee die gratis software niet bieden. Spotler Mail+ biedt je functionaliteiten om het maximale uit je e-mail marketing te halen. Deze software biedt niet alleen handige features, maar ze zijn ook prettig in gebruik

Met de HubSpot marketing Hub begeleidt jij alle leads soepel door de gehele marketing funnel. Met behulp van email automation en sterke workflows zorg je dat jouw doelgroep wordt voorzien van de juiste informatie of precies dat moment wanneer ze er aan toe zijn.

Het doel is om potentiële klanten te bereiken door waardevolle en relevante content te leveren, waardoor organisch relaties worden opgebouwd voor een langdurige klantenkring. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden met de HubSpot marketing Hub?

3 redenen je nu moet beginnen met e-mail marketing

Bouw op bestaande relaties met e-mail. Abonnees stonden niet voor niets hun emailadres aan je af. Waarom met e-mailmarketing?

Direct conversie en meer uit klanten.

E-mailmarketing kent een opvallend hoog ROI van 3,800%.

Super effectief

Op het gebied van klantacquisitie is e-mail 40x effectiever dan Facebook en Twitter bij elkaar.

Altijd raak

Tweederde van klanten hebben een aankoop gedaan als direct gevolg van een mail afkomstig van een e-mailmarketing campagne.

Dit zeggen onze klanten

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons team

Profiel afbeelding van Doris VerhappenOnline strateeg

Doris Verhappen

Online strateeg
Profiel afbeelding van Bram WijnhovenOnline strateeg

Bram Wijnhoven

Online strateeg
Profiel afbeelding van Wouter van KemenadeOnline Strateeg

Wouter van Kemenade

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Wesley PlugersOndernemer

Wesley Plugers

Ondernemer
Profiel afbeelding van Piet ZweegersOndernemer

Piet Zweegers

Ondernemer
Profiel afbeelding van Suzan NievergeldOnline Strateeg

Suzan Nievergeld

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Roel van der MijdenOnline strateeg

Roel van der Mijden

Online strateeg
Profiel afbeelding van Laurens SmitSenior Online Strateeg

Laurens Smit

Senior Online Strateeg
Profiel afbeelding van Sophie HodakOnline strateeg

Sophie Hodak

Online strateeg
Profiel afbeelding van Dennis KornuytOnline strateeg

Dennis Kornuyt

Online strateeg

Gerelateerde blogs

E-mail automation
E-mail marketing 6 juli 2020

E-mail automation: hoe werkt het?

Wesley Plugers
Wesley Plugers

Samenwerken?

Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?

Wesley Plugers
Ondernemer

Welke marketplace is voor jou geschikt? Download de feitensheet!

Suzan
Online Strateeg

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar