Met Hotjar brengen we het gedrag van jouw bezoekers in kaart. Dit doen we o.a. met heatmaps, waarbij we analyseren hoe een bezoeker door de website beweegt.
Conversie optimalisatie
Wil jij het meeste halen uit de websitebezoekers die je al hebt? Haal meer omzet zonder dat je meer mediabudget uitgeeft! Conversieoptimalisatie heeft direct effect op je inkomsten. Vaak boeken we met kleine aanpassingen op je website al veel resultaat.
Ik zie nog te vaak mensen investeren in marketing, terwijl de website nog te wensen over laat. Zo raak je verkeer net zo hard weer kwijt. Begin bij de basis.”
-
0-meting & doelstelling
Statistieken zijn de basis voor conversie optimalisatie. We starten dan ook altijd met een juiste inrichting van Google Analytics 4 om een nul-meting te kunnen maken. Een 0-meting maakt het mogelijk realistische doelen te stellen en ze ook meetbaar te maken.
-
Onderzoek
Hoewel sommige best-practices bewezen zijn (bijvoorbeeld duidelijke productfoto’s), geldt dat niet bij alles. Die oranje contactbutton werkt bij de één heel goed, maar bij jou misschien juist niet. Daarom onderzoeken we het gedrag op de website in Google Analytics 4, maar ook met behulp van tools als Hotjar. We onderscheiden altijd desktop en mobiel.
-
Hypothese
Op basis van het onderzoek over het gedrag van gebruikers op je website, proberen we te verklaren waarom we de knelpunten die we tegenkomen zien. Dat zijn de hypotheses die we gaan testen. De hypothese bevat een bepaalde aanpassing (bijvoorbeeld korter contactformulier), het effect ervan en de reden waarom een bepaalde aanpassing zou werken.
-
Prioriteren
We kunnen niet alles tegelijkertijd gaan testen, maar moeten focus aanbrengen. We stellen prioriteiten volgens het P.I.E. principe: “potential”: welke pagina’s presteren het slechtst en kunnen veel verbeteren?, “importance”: kies pagina’s met het meest waardevolle verkeer en “ease”: we beginnen vervolgens bij de pagina’s die het makkelijkst te optimaliseren zijn.
-
Testen
De hypotheses worden in deze fase getest. Dat kan zijn met een A/B- test, een multivariabele test of een splittest. Belangrijk hierbij is dat de test representatief en betrouwbaar is. Deze fase bestaat voornamelijk uit wachten, want analyseren tijdens de testfase is niet zinvol. Op basis van het aantal bezoekers stellen we een testduur vast.
-
Analyseren
Als de testfase voorbij is, kiezen we een winnaar en een verliezer en voeren we de aanpassing(en) door op je website. Dat betekent voor ons niet dat we klaar zijn, want dat is conversieoptimalisatie nooit. We stellen nieuwe hypotheses op en de winnaar gebruiken we in een nieuwe test. Zo helpen wij jou aan echt verbluffende conversieresultaten.
Met deze CRO software werken we
3 redenen om CRO toe te passen voor meer conversies
Wil jij zoveel mogelijk rendement uit je bezoekers halen? Dan is conversieoptimalisatie de volgende stap voor jou!
Direct meer conversie en meer uit klanten.
Het is een perfect middel om je ROI te verhogen. De kosten per acquisitie dalen, waardoor je met hetzelfde aantal bezoekers meer conversies haalt.
Betere vindbaarheid in Google
Het draagt bij aan hogere posities in Google. Gebruiksvriendelijkheid is een onderdeel van conversie optimalisatie en laat Google daar nou net fan van zijn.
Je bedrijf groeit
Het helpt je je bedrijf te groeien. Met conversieoptimalisatie zorg je voor klantenbinding en creëer je duurzame en consistente omzettoenames.