Terug
Menu

Conversie optimalisatie

Wil jij het meeste halen uit de websitebezoekers die je al hebt? Haal meer omzet zonder dat je meer mediabudget uitgeeft! Conversieoptimalisatie heeft direct effect op je inkomsten. Vaak boeken we met kleine aanpassingen op je website al veel resultaat.

Michiel


Ik zie nog te vaak mensen investeren in marketing, terwijl de website nog te wensen over laat. Zo raak je verkeer net zo hard weer kwijt. Begin bij de basis.”

Michiel van den Hurk CRO specialist
Zo optimaliseren wij jouw website voor meer conversies
  • 0-meting & doelstelling

    Statistieken zijn de basis voor conversie optimalisatie. We starten dan ook altijd met een juiste inrichting van Google Analytics 4 om een nul-meting te kunnen maken. Een 0-meting maakt het mogelijk realistische doelen te stellen en ze ook meetbaar te maken.

  • Onderzoek

    Hoewel sommige best-practices bewezen zijn (bijvoorbeeld duidelijke productfoto’s), geldt dat niet bij alles. Die oranje contactbutton werkt bij de één heel goed, maar bij jou misschien juist niet. Daarom onderzoeken we het gedrag op de website in Google Analytics 4, maar ook met behulp van tools als Hotjar. We onderscheiden altijd desktop en mobiel.

  • Hypothese

    Op basis van het onderzoek over het gedrag van gebruikers op je website, proberen we te verklaren waarom we de knelpunten die we tegenkomen zien. Dat zijn de hypotheses die we gaan testen. De hypothese bevat een bepaalde aanpassing (bijvoorbeeld korter contactformulier), het effect ervan en de reden waarom een bepaalde aanpassing zou werken.

  • Prioriteren

    We kunnen niet alles tegelijkertijd gaan testen, maar moeten focus aanbrengen. We stellen prioriteiten volgens het P.I.E. principe: “potential”: welke pagina’s presteren het slechtst en kunnen veel verbeteren?, “importance”: kies pagina’s met het meest waardevolle verkeer en “ease”: we beginnen vervolgens bij de pagina’s die het makkelijkst te optimaliseren zijn.

  • Testen

    De hypotheses worden in deze fase getest. Dat kan zijn met een A/B- test, een multivariabele test of een splittest. Belangrijk hierbij is dat de test representatief en betrouwbaar is. Deze fase bestaat voornamelijk uit wachten, want analyseren tijdens de testfase is niet zinvol. Op basis van het aantal bezoekers stellen we een testduur vast.

  • Analyseren

    Als de testfase voorbij is, kiezen we een winnaar en een verliezer en voeren we de aanpassing(en) door op je website. Dat betekent voor ons niet dat we klaar zijn, want dat is conversieoptimalisatie nooit. We stellen nieuwe hypotheses op en de winnaar gebruiken we in een nieuwe test. Zo helpen wij jou aan echt verbluffende conversieresultaten.

Met Hotjar brengen we het gedrag van jouw bezoekers in kaart. Dit doen we o.a. met heatmaps, waarbij we analyseren hoe een bezoeker door de website beweegt.

Visual Website optimizer is een geavanceerde tool, waarmee we heel veel extra data over een website genereren. We kijken ermee naar het gedrag van de bezoekers en voeren verschillende tests uit. Denk aan A/B, maar ook multivariabel.

3 redenen om CRO toe te passen voor meer conversies

Wil jij zoveel mogelijk rendement uit je bezoekers halen? Dan is conversieoptimalisatie de volgende stap voor jou!

Direct meer conversie en meer uit klanten.

Het is een perfect middel om je ROI te verhogen. De kosten per acquisitie dalen, waardoor je met hetzelfde aantal bezoekers meer conversies haalt.

Betere vindbaarheid in Google

Het draagt bij aan hogere posities in Google. Gebruiksvriendelijkheid is een onderdeel van conversie optimalisatie en laat Google daar nou net fan van zijn.

Je bedrijf groeit

Het helpt je je bedrijf te groeien. Met conversieoptimalisatie zorg je voor klantenbinding en creëer je duurzame en consistente omzettoenames.

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons team

Profiel afbeelding van Jason van den DungenSEA & CRO Specialist

Jason van den Dungen

SEA & CRO Specialist

Gerelateerde blogs

presentatie inge scherp online
Conversieoptimalisatie 5 december 2023

Stop met eindeloze A/B tests! Deze 20 conversie verhogende hacks maken wél het verschil

Mariska Paul
Mariska Paul
Linda
Conversieoptimalisatie 18 april 2023

Verleidelijke formulieren en check-outs; deze tips wil je niet missen!

Anouk Raijmakers
Anouk Raijmakers

Samenwerken?

Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?

Wesley Plugers
Ondernemer

5 Feiten over CRO

  • 01
    Video

    Landingspagina’s met video’s verhogen het aantal conversies met 86%.

  • 02
    Geen merkvoorkeur

    90% van de gebruikers hebben nog geen keuze voor merk gemaakt voordat ze beginnen met hun online zoektocht.

  • 03
    Targeting

    Door het gebruik van de juiste targeting- en testmethodes kunnen conversieratio’s tot 300% geboost worden.

  • 04
    >5% tijd voor conversie optimalisatie

    Bedrijven die hoge conversieratio’s behalen spenderen meer dan 5% van hun budgetten aan conversie optimalisatie.

  • 05
    User-generated-content

    Het gemiddelde conversieratio van bezoekers die user-generated-content (content van gebruikers, zoals reviews) zien, is 161% hoger dan wanneer dit niet het geval is. Je kan dus de meest geweldige webteksten schrijven, zonder content van je gebruikers heeft dat niet de potentie die het kan hebben mét ratings en reviews.

Download de 7 best practices om jouw conversieratio direct te verhogen.

Michiel
CRO Specialist

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar