35% groei in organisch verkeer
Paper Planet Shop is een webshop met de beschikking over een magazijn met 2500 palletplaatsen. De primaire reden dat bedrijven voor Paper Planet B.V. kiezen, is de behoefte aan één aanspreekpunt voor de invulling van hun totale verpakkingsbehoefte. Dit bespaart tijd en daarmee geld.
Vanuit de klant ontstond daardoor de vraag voor een nieuwe website waarin conversie optimalisatie centraal stond. Want hoe maak je van een simpele webshop een B2B e-commerce site vol relevante informatie? Wat voor content is nodig? En hoe bereik je via online zoekmachines jouw doelgroep?
“Technische SEO is in de eerste plaats het startpunt van ieder SEO-traject. We startten met een nulmeting om te kijken hoe we er op het startpunt voor staan, om daarna te kunnen zien waar de verbeteringen zitten.”
Successen
Wat waren de uitdagingen?
De uitdaging: een doeltreffende website met een consistente merkidentiteit creëren.
Doeltreffende website
Een website moet aan verschillende eisen voldoen vanuit Google om shopping advertenties te mogen tonen. Met een B2B klant waar de producten exclusief BTW zeer belangrijk zijn, vormde dat voor ons een tweede uitdaging.
Consistente merkidentiteit
De klant werkte met veel verschillende producten, waardoor de uniformiteit en correctheid van deze +/- 1000 producten een grote uitdaging voor ons team bleek te zijn.
Onze oplossing?
Onze online marketing specialisten zagen talloze mogelijkheden: van conversieoptimalisatie en technische wijzigingen tot verbeteringen in de content en zijn daarom direct aan de slag gegaan. Dit hebben we aangepakt door cruciale technische SEO optimalisaties uit te voeren en gerichte content voor de doelgroep uit te schrijven. Dit resulteerde in een datagedreven contentoptimalisatie- en creatieplan.
Onze samenwerking met Paper Planet Shop bracht ons niet alleen strategie maar ook positionering, content creatie en resultaat. Paper Planet Shop straalt nu de autoriteit uit die ze wensten en vormt daarmee de webshop die ze altijd al voor ogen hadden: duidelijk, gestructureerd & user friendly.
Een succesvolle lancering, maar ook pas het begin van de samenwerking!