“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”
Adverteren op Bol.com
Online marketplaces als Bol.com, Amazon en Marktplaats nemen een steeds prominentere rol in binnen het Nederlandse e-commerce landschap. Bol.com biedt ondernemers kans hun bereik en naamsbekendheid in één klap enorm te vergroten. Onze Marketplace-specialisten helpen jou met hun specialistische kennis aan een duurzame, toekomstbestendige strategie. Heb jij de wil om te blijven groeien? Bouw dan je bedrijf uit op Bol.com!
Prijs je producten net iets onder de reguliere verkoopprijs. Dit vergroot je zichtbaarheid op prijsvergelijkers als Google. Zo kun je je verlies terugverdienen.
Wesley Plugers Mede-eigenaar-
In gesprek over je wensen
Voordat we aan de slag gaan willen we weten wat je behoefte is. Het kan zijn dat je al producten via Bol.com verkoopt, maar je er meer uit wil halen. Of misschien heb je geen idee waar je moet beginnen, maar ben je wel benieuwd wat het platform je kan brengen. Wij brengen je wensen in kaart om tot een persoonlijk plan te komen.
-
Analyse producten en service
Zijn je wensen duidelijk, dan beginnen we met een analyse van je producten en service. Wat verkoop je? Wat is je concurrentie op Bol.com? Hoe sta je in de markt qua prijs en kan jij aan alle servicevoorwaarden van Bol.com voldoen? Zo bepalen we je positie en stellen we adviezen voor jou op.
-
Doelstelling bepalen
Afhankelijk van je wensen formuleren we al dan niet een doelstelling. We omschrijven samen SMART (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdgebonden) wat je wil bereiken met het verkopen van je producten via Bol.com.
-
Feed koppelen
Het is mogelijk om producten handmatig in Bol.com in te laden, maar als het er veel zijn is dat ook veel werk. In dat geval koppelen we je producten via een API- verbinding aan Bol.com, zodat ze automatisch worden ingeladen vanaf je website en alle verkoopgegevens teruggeschoten worden in je eigen CMS.
-
Product optimalisatie
Als wij je helpen met het verkopen van je producten via Bol.com, zorgen we ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt. We maximaliseren de kans dat je vertoond wordt door het optimaliseren van je afbeeldingen, titel en beschrijving. Volledige en unieke content dragen namelijk bij aan de vindbaarheid van je producten.
-
Sponsored products
Het verdienmodel van Bol.com draait op bemiddelingskosten op basis van de de productprijs en de productgroep. Die draag je af per verkoop. Wil je je producten extra in de spotlight zetten, adverteer dan met sponsored products en verschijn bovenaan de zoekresultaten. Het werkt volgens een biedingssysteem en je betaalt alleen per klik op een advertentie.
-
Rapporteren
Je krijgt elke maand van ons een persoonlijke update over de prestaties ondersteund door een Data Studio Rapport. Daarin staat real-time statistieken en grafieken over de stand van zaken met betrekking tot je KPI’s en doelstellingen die je op elk moment kan bekijken.
3 redenen waarom je nu moet adverteren op Bol.com
Met goede analyses, prognoses en prijsstellingen biedt Bol.com een grote kans voor ondernemers om hun afzetgebied snel uit te breiden.
Meer bekendheid en orders
Vergroot je naamsbekendheid en aantal sales op de grootste webshop van Nederland.
Gratis zichtbaarheid
Profiteer van gratis vertoningen en betaal alleen commissie per verkoop of voor advertenties (per klik).
Zonder webshop
Je hebt geen webshop nodig om producten te verkopen op Bol.com. Je kan zelfs de bezorging aan Bol.com overlaten.