“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”
Adverteren op Amazon
Na lang flirten was het in maart 2020 zo ver: De grootste webshop ter wereld – Amazon – kwam naar Nederland en is nog steeds groeiende. Profiteer van deze grote online marketplace en genereer snel veel bereik door te adverteren op Amazon. Let wel: je bent niet de enige. Het vergt dus wel kennis en expertise om bovenaan de zoekresultaten te komen die voor dat bereik zorgen. Wij gaan graag die uitdaging aan!
Doo 73% van de Nederlandse consumenten start zijn zoektocht naar een product op een online marketplace (ShoppingTomorrow). Het is zonde om deze kans onbenut te laten.
Jochem Stals Head of SEA-
In gesprek
De eerste stap die we zetten is in een gesprek met jou achterhalen wat je wil bereiken. Ook willen we weten hoe je bedrijf in elkaar zit. Voordat we echt werk verzetten, achterhalen we of het voor jou überhaupt mogelijk is om te adverteren op Amazon. Je moet namelijk aan een aantal voorwaarden voldoen, bijvoorbeeld omtrent klantenservice en verzending.
-
Onderzoek doen
Als we besluiten dat Amazon the way to go is voor jou, adviseren we welke producten geschikt zijn om te verkopen via de marketplace. Meestal beginnen we met producten die al goed lopen, maar jij kan daar ook al een duidelijk beeld bij hebben. We bekijken ook de concurrentie op Amazon en vergelijken prijzen tussen jouw en je concurrentie. Natuurlijk moeten prijzen aantrekkelijk genoeg zijn voor jou als verkoper om een bepaalde marge te behalen. Voor die berekeningen biedt Amazon tools.
-
Doelstelling bepalen
Nu we genoeg informatie hebben vergaard over concurrentie, producten, kosten, prijzen, potentie en verwachtingen, kunnen we doelstellingen bepalen met bijbehorende key performance indcatoren (KPI’s). Dat maakt het mogelijk om succes te meten én te behalen, omdat we een stip op de horizon zetten.
-
Campagnestrategie bepalen
Aan de hand van je doelstelling bepalen we de strategie. Dat kan met verschillende advertentietypen: van per klik betaalde Sponsored Product Ads die verschijnen in zoekresultaten tot Video Ads die je kunt plaatsen op elke website van Amazon, zoals IMDb.com en Amazon.com.
-
Amazon account en store page inrichten
We vragen je zelf de registratie te doen onder begeleiding van ons. Daarna maken we je eigen gratis winkelpagina (of Amazon store page) aan. Hierop kun je op meerdere pagina’s laten zien wie je bent en wat je aanbiedt op Amazon. Het loont om je store page ook te optimaliseren.
-
Product listing optimalisatie
Optimalisatie van de copy bij je product listing geeft je niet alleen hogere organische rankings, maar helpt je ook bij de verkoop uit advertising. We schrijven onderscheidende, creatieve teksten om op te vallen tussen je concurrentie. De principes van Cialdini passen we graag toe om bezoekers aan te sporen tot aankoop.
-
Rapporteren
Je bent vast benieuwd wat de resultaten zijn van je campagnes op Amazon. Elke maand krijg je van ons een update in een persoonlijk gesprek, ondersteund met een Google Looker Studio Rapportage. Die rapportage is altijd real time in te zien. Hierin zie je of we op koers liggen om je doelstellingen te behalen.
3 redenen waarom je nu moet adverteren op Amazon
Verkoop je producten online, dan is Amazon een vliegwiel voor zichtbaarheid. Je betaalt enkel voor een klik.
Ben zichtbaar
Creëer meer zichtbaarheid door te adverteren op de grootste marktplaats ter wereld.
Snel nieuwe klanten
Bezoekers van Amazon hebben een hoge koopintentie.
Groei ook organisch
Verbeter je organische posities op Amazon door te adverteren. Hoe meer verkoopdata (die je onder andere genereert door te adverteren), hoe hoger je rankt.