Adverteren op LinkedIn

Er zijn vandaag de dag meer dan genoeg marketingkanalen waarop jij je boodschap kunt verkondigen. Denk aan Instagram, Facebook of TikTok. Bijna al deze platformen zijn echter vooral gericht op persoonlijk gebruik en dat is precies waarin LinkedIn zich onderscheidt: vooral B2B organisaties vinden daar een doelgroep die anders lastig te targeten is. Target bijvoorbeeld een branche, business, titel of zelfs werknemers van een bedrijf.

Medewerker marketing bureau
Wesley Plugers

 LinkedIn draagt voor 80% bij aan alle B2B leads uit social media. Niet gek dus dat 89% van de B2B marketeers LinkedIn gebruiken in hun marketingmix.

Wesley Plugers Strateeg / eigenaar
Zo zetten wij succesvolle LinkedIn campagnes op
campagnedoel
wireframes
meten
opzetten campagnes
meten
  • Account opzetten

    Om advertenties op LinkedIn te kunnen verspreiden, heb je een LinkedIn advertentieaccount nodig. Als dat er nog niet is, zetten we die voor je op. Hetzelfde geldt voor je bedrijfspagina die er moet zijn als je wil adverteren op dit platform. Deze koppelen we met het advertentieaccount.

  • Campagnedoel kiezen

    Wat wil je dat mensen doen na het klikken op je advertentie? Je hebt de keuze tussen websiteverkeer, interactie, videoweergaven, leadgeneratie, websiteconversie en sollicitanten. We kiezen met name op basis van de koopfase waarin de targetdoelgroep zich bevindt: bewustwordingsfase, overwegingsfase of beslissingsfase.

  • Kiezen van de target-doelgroep

    Voor het kiezen van een doelgroep geldt: hoe specifieker, des te relevanter de advertenties én dus de ROI zijn. We zorgen er wel voor dat hij groot genoeg is, zodat we genoeg mensen bereiken en het systeem kan leren van wat werkt en wat niet. De doelgroep splitsen we zo ver als nodig uit. Dat kan bijvoorbeeld zijn een combinatie van functietitel, interesses en demografische factoren. Je kan zelfs medewerkers van een bedrijf targeten.

  • Advertentie-format bepalen

    Aan de hand van de target-doelgroep, de advertentie en het doel kiezen we een geschikt advertentie-format. Een beeldadvertentie is niet beter dan een carrousel of een video. Elke soort advertentie heeft zijn unieke eigenschappen. Wij kiezen het format dat het beste bij je advertentie en campagnedoel aansluit.

  • Budget & testen

    Het budget dat je reserveert voor LinkedIn spenderen we wijs. We gaan nooit all-in voor één of een variatie van advertenties of doelgroepen. We spenderen een klein deel van het budget om te testen wat werkt. Komen we erachter dat bijvoorbeeld een bepaalde doelgroep niet het beoogde resultaat geeft? Dan passen we dat aan waarna er nog genoeg budget over is.

  • Conversies inrichten

    Conversietracking is optioneel, maar enorm waardevol voor jouw bedrijf. Je krijgt inzicht in welke acties mensen uitvoeren op je website na het klikken op een LinkedIn advertentie. We raden dus altijd aan om dit in te stellen. En geen zorgen, dat regelen wij voor je!

  • Advertenties creëren

    Bij het creëren van de daadwerkelijke advertenties gebruiken we altijd kwalitatief beeldmateriaal mits van toepassing. De CTA (bijvoorbeeld: download gratis je ebook) moet pakkend zijn om de click-trough rate (CTR) te verhogen. Jouw waarde voor je doelgroep straalt dat uit in je advertenties. We wedden nooit op één paard, maar testen meerdere advertenties. In samenspraak bepalen we of de klant deze aanlevert of ons design team de advertenties creëert.

  • Analyseren

    Is mijn LinkedIn campagne succesvol? In de LinkedIn campaign manager analyseren we de resultaten. Vooraf bepaalden we de doelstelling die in lijn staat met je bedrijfsdoelstellingen. Omdat we weten waar we heen willen is het makkelijk te zien of we op koers liggen, of we bij moeten stellen en of we na afloop een succesvolle campagne hebben gedraaid.

Bekijk onze cases

3 redenen waarom je voor LinkedIn moet kiezen

Focus jij je vooral op het B2B segment? Dan kán je LinkedIn niet negeren.

Het B2B platform

80% van de B2B leads komen van LinkedIn versus 13% van Twitter en 7% van Facebook.

De juiste advertentieopties

LinkedIn biedt de advertentie-optie “Leadgeneratie formulieren”. Hiermee kun je heel specifiek targeten en laagdrempelig leads genereren.

Individueel bereik

Bereik direct en persoonlijk individuen uit jouw doelgroep met Sponsored InMail. Vraag ze bijvoorbeeld content te downloaden of motiveer ze een dienst af te nemen.

Inge Google Analytics 4 uitleg

Dit zeggen onze klanten

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons social team

Profiel afbeelding van Vera van den HanenbergHead of Social

Vera van den Hanenberg

Head of Social
Profiel afbeelding van Saar van de MortelJunior social media specialist

Saar van de Mortel

Junior social media specialist
Profiel afbeelding van Milou EmmerikContent specialist

Milou Emmerik

Content specialist
Profiel afbeelding van Robin RouschopSocial advertising specialist

Robin Rouschop

Social advertising specialist
Profiel afbeelding van Wouter van KemenadeOnline Strateeg

Wouter van Kemenade

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Mariska PaulSocial media specialist / Online strateeg

Mariska Paul

Social media specialist / Online strateeg

Lees meer over Social Media

TikTok logo
Social advertising 24 juli 2024

Wat je wil weten voordat je begint met TikTok adverteren

Mariska Paul
Mariska Paul
Mariska en Maud scherp online
Social advertising 20 april 2023

Adverteren op Pinterest? Zo begin je!

Vera Van den Hanenberg
Vera Van den Hanenberg

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet Zweegers
Co-owner

5 Feiten over adverteren op LinkedIn

  • 01
    Conversieratio

    LinkedIn heeft een conversieratio van 2,74% (bezoeker naar lead). Facebook kent een ratio van slechts 0,77% en Twitter spant de kroon met 0,69%.

  • 02
    B2B

    79% van de B2B marketeers zien LinkedIn als een effectief kanaal voor leadgeneratie.

  • 03
    Koopbeslissing

    50% van de B2B klanten gebruiken Linkedin bij hun koopbeslissing.

  • 04
    Leadgeneratie

    LinkedIn advertenties zijn 227% meer effectief voor leadgeneratie dan andere netwerken.

  • 05
    Beslissingnemers

    LinkedIn heeft 660+ miljoen gebruikers waaronder 86 miljoen beslissingnemers en opinieleiders.

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar

Haal meer uit je organische socials Download hier onze social media kalender template en wordt consistent met je socials.

Vera
Head of Socials