“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”
Adverteren op LinkedIn
Er zijn vandaag de dag meer dan genoeg marketingkanalen waarop jij je boodschap kunt verkondigen. Denk aan Instagram, Facebook of TikTok. Bijna al deze platformen zijn echter vooral gericht op persoonlijk gebruik en dat is precies waarin LinkedIn zich onderscheidt: vooral B2B organisaties vinden daar een doelgroep die anders lastig te targeten is. Target bijvoorbeeld een branche, business, titel of zelfs werknemers van een bedrijf.
LinkedIn draagt voor 80% bij aan alle B2B leads uit social media. Niet gek dus dat 89% van de B2B marketeers LinkedIn gebruiken in hun marketingmix.
Wesley Plugers Strateeg / eigenaar-
Account opzetten
Om advertenties op LinkedIn te kunnen verspreiden, heb je een LinkedIn advertentieaccount nodig. Als dat er nog niet is, zetten we die voor je op. Hetzelfde geldt voor je bedrijfspagina die er moet zijn als je wil adverteren op dit platform. Deze koppelen we met het advertentieaccount.
-
Campagnedoel kiezen
Wat wil je dat mensen doen na het klikken op je advertentie? Je hebt de keuze tussen websiteverkeer, interactie, videoweergaven, leadgeneratie, websiteconversie en sollicitanten. We kiezen met name op basis van de koopfase waarin de targetdoelgroep zich bevindt: bewustwordingsfase, overwegingsfase of beslissingsfase.
-
Kiezen van de target-doelgroep
Voor het kiezen van een doelgroep geldt: hoe specifieker, des te relevanter de advertenties én dus de ROI zijn. We zorgen er wel voor dat hij groot genoeg is, zodat we genoeg mensen bereiken en het systeem kan leren van wat werkt en wat niet. De doelgroep splitsen we zo ver als nodig uit. Dat kan bijvoorbeeld zijn een combinatie van functietitel, interesses en demografische factoren. Je kan zelfs medewerkers van een bedrijf targeten.
-
Advertentie-format bepalen
Aan de hand van de target-doelgroep, de advertentie en het doel kiezen we een geschikt advertentie-format. Een beeldadvertentie is niet beter dan een carrousel of een video. Elke soort advertentie heeft zijn unieke eigenschappen. Wij kiezen het format dat het beste bij je advertentie en campagnedoel aansluit.
-
Budget & testen
Het budget dat je reserveert voor LinkedIn spenderen we wijs. We gaan nooit all-in voor één of een variatie van advertenties of doelgroepen. We spenderen een klein deel van het budget om te testen wat werkt. Komen we erachter dat bijvoorbeeld een bepaalde doelgroep niet het beoogde resultaat geeft? Dan passen we dat aan waarna er nog genoeg budget over is.
-
Conversies inrichten
Conversietracking is optioneel, maar enorm waardevol voor jouw bedrijf. Je krijgt inzicht in welke acties mensen uitvoeren op je website na het klikken op een LinkedIn advertentie. We raden dus altijd aan om dit in te stellen. En geen zorgen, dat regelen wij voor je!
-
Advertenties creëren
Bij het creëren van de daadwerkelijke advertenties gebruiken we altijd kwalitatief beeldmateriaal mits van toepassing. De CTA (bijvoorbeeld: download gratis je ebook) moet pakkend zijn om de click-trough rate (CTR) te verhogen. Jouw waarde voor je doelgroep straalt dat uit in je advertenties. We wedden nooit op één paard, maar testen meerdere advertenties. In samenspraak bepalen we of de klant deze aanlevert of ons design team de advertenties creëert.
-
Analyseren
Is mijn LinkedIn campagne succesvol? In de LinkedIn campaign manager analyseren we de resultaten. Vooraf bepaalden we de doelstelling die in lijn staat met je bedrijfsdoelstellingen. Omdat we weten waar we heen willen is het makkelijk te zien of we op koers liggen, of we bij moeten stellen en of we na afloop een succesvolle campagne hebben gedraaid.
3 redenen waarom je voor LinkedIn moet kiezen
Focus jij je vooral op het B2B segment? Dan kán je LinkedIn niet negeren.
Het B2B platform
80% van de B2B leads komen van LinkedIn versus 13% van Twitter en 7% van Facebook.
De juiste advertentieopties
LinkedIn biedt de advertentie-optie “Leadgeneratie formulieren”. Hiermee kun je heel specifiek targeten en laagdrempelig leads genereren.
Individueel bereik
Bereik direct en persoonlijk individuen uit jouw doelgroep met Sponsored InMail. Vraag ze bijvoorbeeld content te downloaden of motiveer ze een dienst af te nemen.