Bereik jouw doelgroep met waardevolle informatie en bind potentiële klanten aan je merk of dienst. Met specifieke targeting mogelijkheden op onder meer functies, branches en bedrijven bereik je precies die mensen binnen jouw doelgroep.
Ontdek hoe we jou kunnen helpen met onze succesvolle LinkedIn-advertentiestrategieën.
Wat is er niet ‘leuk te vinden’ aan social media?
Als je het nog niet wist: social media is de drijfveer achter heel veel succesvolle bedrijven in de wereld. In dit tijdperk is geen marketingplan compleet zonder een social media hoofdstuk. Ze bieden een platform voor het onbeperkt delen van boodschappen. Ben jij al actief?
37% van de online shoppers zegt social media te gebruiken om inspiratie op te doen voor toekomstige aankopen.
Vera van den Hanenberg Head of Social-
Doelgroep bepalen
Haal het maximale uit je social media kanalen door te weten wie je doelgroep is. Die beschrijven we aan de hand van één of meerdere buyer persona’s: een representatieve, fictieve weergaven van je ideale klant. Hij of zij krijgt een naam, een baan, hobby’s enzovoort. Het helpt ons de boodschap en strategie te bepalen.
-
Doelstelling bepalen
Heb je nog geen SMART- doelstelling bepaald, dan is het nu tijd om exact te omschrijven wat je wil bereiken. Hang hier de bijpassende KPI’s (key performance indicatoren) aan vast en we kunnen richting geven aan de campagnes.
-
Social media kanalen kiezen
We weten voor wie de social media boodschappen bedoeld zijn en we weten wat we er exact mee willen bereiken. Nu hebben we genoeg informatie om kanalen te kiezen. Met de doelgroep in ons achterhoofd is het makkelijk om de juiste kanalen te kiezen. Waar is jouw doelgroep doorgaans actief?
-
Social media profielen aanmaken & optimaliseren
-
Strategie verder bepalen
Onder strategie valt niet alleen het kiezen van kanalen. We denken na over de verhouding betaald/organisch, de soort posts en we kiezen een bepaalde stijl. Dit is allemaal maatwerk, waarbij we jou als klant zoveel als je wil bij betrekken. Herkenbaarheid en het aansporen tot interactie zijn hierbij de ankerpunten. De posts plannen we in met behulp van een contentkalender die we samenstellen aan de hand van de buyer persona’s. Waar liggen hun interesses?
-
Rapporteren
Elke maand kun je van ons een uitgebreide, heldere Google Looker Studio rapportage met begeleidende mail verwachten. In de mail verklaren we de data in heldere taal en worden bijzonderheden (ook voor de komende maand) uitgelicht. Naar wens lichten we de mail toe in een telefonisch gesprek. Rapportages houden ons gefocust op het doel en houden jou in de gewenste mate betrokken.
Social media kanalen
3 redenen om social media in te zetten voor jouw merk
Social media is een perfect luikje naar jouw klant. Ga de conversie aan, maak kennis met ze en andersom.
Verspreid je boodschap aan jouw doelgroep
Bouw aan een sterke, organische aanwezigheid. Laat zien wie je bent en kies zelf de boodschap die je verspreidt.
Altijd in gesprek
Blijf in contact met je doelgroep.
Zorgt voor terugkerende klanten
Creëer een trouwe achterban en lange termijn klanten.