Terug
Menu

Wat is er niet ‘leuk te vinden’ aan social media?

Als je het nog niet wist: social media is de drijfveer achter heel veel succesvolle bedrijven in de wereld. In dit tijdperk is geen marketingplan compleet zonder een social media hoofdstuk. Ze bieden een platform voor het onbeperkt delen van boodschappen. Ben jij al actief?

Medewerker marketing bureau
Vera van den Hanenberg online strateeg

37% van de online shoppers zegt social media te gebruiken om inspiratie op te doen voor toekomstige aankopen.

Vera van den Hanenberg Head of Social
Zo zetten wij jou op de sociale kaart
Persona
SMART doelstellingen
inventariseer
audit
actie punten
rapporteren
  • Doelgroep bepalen

    Haal het maximale uit je social media kanalen door te weten wie je doelgroep is. Die beschrijven we aan de hand van één of meerdere buyer persona’s: een representatieve, fictieve weergaven van je ideale klant. Hij of zij krijgt een naam, een baan, hobby’s enzovoort. Het helpt ons de boodschap en strategie te bepalen.

  • Doelstelling bepalen

    Heb je nog geen SMART- doelstelling bepaald, dan is het nu tijd om exact te omschrijven wat je wil bereiken. Hang hier de bijpassende KPI’s (key performance indicatoren) aan vast en we kunnen richting geven aan de campagnes.

  • Social media kanalen kiezen

    We weten voor wie de social media boodschappen bedoeld zijn en we weten wat we er exact mee willen bereiken. Nu hebben we genoeg informatie om kanalen te kiezen. Met de doelgroep in ons achterhoofd is het makkelijk om de juiste kanalen te kiezen. Waar is jouw doelgroep doorgaans actief?

  • Social media profielen aanmaken & optimaliseren

    In deze fase beoordelen we de kwaliteit en aanwezigheid van de benodigde profielen. Waar nodig creëren we ze samen met jou en optimaliseren we ze. Zo is de basis goed waar we op verder kunnen bouwen. Denk aan de biografie op Instagram of de profielfoto op Facebook.

  • Strategie verder bepalen

    Onder strategie valt niet alleen het kiezen van kanalen. We denken na over de verhouding betaald/organisch, de soort posts en we kiezen een bepaalde stijl. Dit is allemaal maatwerk, waarbij we jou als klant zoveel als je wil bij betrekken. Herkenbaarheid en het aansporen tot interactie zijn hierbij de ankerpunten. De posts plannen we in met behulp van een contentkalender die we samenstellen aan de hand van de buyer persona’s. Waar liggen hun interesses?

  • Rapporteren

    Elke maand kun je van ons een uitgebreide, heldere Google Looker Studio rapportage met begeleidende mail verwachten. In de mail verklaren we de data in heldere taal en worden bijzonderheden (ook voor de komende maand) uitgelicht. Naar wens lichten we de mail toe in een telefonisch gesprek. Rapportages houden ons gefocust op het doel en houden jou in de gewenste mate betrokken.

Bereik jouw doelgroep met waardevolle informatie en bind potentiële klanten aan je merk of dienst. Met specifieke targeting mogelijkheden op onder meer functies, branches en bedrijven bereik je precies die mensen binnen jouw doelgroep.

Ontdek hoe we jou kunnen helpen met onze succesvolle LinkedIn-advertentiestrategieën.

Lees hoe wij jou met Instagram Advertenties helpen aan meer conversies, zichtbaarheid of engagement.

Met de verschillende advertentietypen breng jij jouw product of dienst onder de aandacht bij een zorgvuldig gesegmenteerde doelgroep.

Wil jij bereik en websiteverkeer creëren op basis van persoonlijke profielen? Dan is Facebook (of Meta) een interessant platform. Maar niet alleen voor bereik en verkeer, ook voor het genereren van leads én verkoop van producten kan je dit platform inzetten.

Lees hoe wij jou met Facebook Advertenties helpen aan meer conversies, zichtbaarheid of wat je doel ook mag zijn.

3 redenen om social media in te zetten voor jouw merk

Social media is een perfect luikje naar jouw klant. Ga de conversie aan, maak kennis met ze en andersom.

Verspreid je boodschap aan jouw doelgroep

Bouw aan een sterke, organische aanwezigheid. Laat zien wie je bent en kies zelf de boodschap die je verspreidt.

Altijd in gesprek

Blijf in contact met je doelgroep.

Zorgt voor terugkerende klanten

Creëer een trouwe achterban en lange termijn klanten.

Inge Google Analytics 4 uitleg

Dit zeggen onze klanten

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Maak kennis met ons social team

Profiel afbeelding van Mariska PaulSocial media specialist / Online strateeg

Mariska Paul

Social media specialist / Online strateeg
Profiel afbeelding van Robin RouschopSocial advertising specialist

Robin Rouschop

Social advertising specialist
Profiel afbeelding van Saar van de MortelSocial media specialist

Saar van de Mortel

Social media specialist
Profiel afbeelding van Vera van den HanenbergHead of Social

Vera van den Hanenberg

Head of Social
Profiel afbeelding van Milou EmmerikContent specialist

Milou Emmerik

Content specialist

Lees meer over social media

BrightonSEO oktober 2024: part two!

Vera Van den Hanenberg
Vera Van den Hanenberg
Insta explore
Social Media strategie 30 december 2022

Hoe kom je op de Instagram Explore pagina in 2023?

Mariska Paul
Mariska Paul

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

Wesley Plugers
Ondernemer

5 Feiten over Social Media

  • 01
    Tijd per dag

    Nederlandse gebruikers spenderen gemiddeld zo’n 2 uur per dag op social media platforms (Bron: Newcom, Research & Consultancy. Nationale Social Media onderzoek 2024).

  • 02
    Product research

    Consumenten ontdekken merken en producten vaker via sociale media-advertenties, aanbevelingen en updates van de sociale pagina’s van merken dan via andere kanalen. Ruim een ​​derde (38%) ontdekt merken via deze methoden, zelfs meer dan via zoekmachines (37%) en tv-advertenties (35%).

  • 03
    Mobiel

    99% van alle social media verkeer is via mobiel of tablet (backlinko.com, 2024)

  • 04
    Top 3 sociale netwerken elke leeftijdsgroep

    Facebook, YouTube en Instagram behoren in die volgorde tot de top 3 netwerken in elke leeftijdsgroep. Als je WhatsApp meerekent, staat die op plek 1 (Newcom, 2024)

  • 05
    Direct persoonlijk contact

    53% van de consumenten koopt eerder wanneer zij direct persoonlijk contact kunnen hebben met een bedrijf, bijvoorbeeld via Facebook Messenger.

Haal meer uit je organische socials Download hier onze social media kalender template en wordt consistent met je socials.

Vera
Head of Socials

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet
Eigenaar