HubSpot Service Hub

Een krachtige customer service management tool waarmee je jouw klantenservice kunt opschalen, je front-office teams kunt samenbrengen op één gebruiksvriendelijk platform en een proactieve service kunt bieden die klanten blij maakt en behoudt.

Mariska Paul

De Service Hub van HubSpot maakt het mogelijk een proactieve service te bieden die je klantenbestand verblijdt, behoudt en laat groeien.

Mariska Paul Strateeg
Wat kun je verwachten van de HubSpot Service Hub?
Persona
actie punten
  • Automatisch ticketsysteem

    Dankzij een automatisch ticketsysteem hou jij georganiseerd je klantenverzoeken bij, waardoor je service team sneller oplossingen voor klanten vindt. Zo koppel je klantvragen bijvoorbeeld direct aan medewerkers met verstand van een bepaald onderwerp. Je kunt ook taken aanmaken voor specifieke personen of afdelingen. Om klanten op de hoogte te houden van de ticketstatus, is het mogelijk automatische e-mails te sturen. Alle klantissues hou je bij en log je op één plaats.

  • Customer conversations

    HubSpot geeft jou de inbox berichten tools om onbeperkte, gepersonaliseerde gesprekken te voeren met prospects en klanten op schaal. Je kunt hiervoor, in de mate die jij wil, gebruik maken van de chatbot builder. Het is ook mogelijk te kiezen voor een integratie met Facebook Messenger of een team e-mail.

  • Inzicht in klanttevredenheid

    Het is een feit dat tevreden klanten zorgen voor groei: ze kopen meer, ze kopen vaker én ze promoten je. Zie jij in hoe waardevol tevreden klanten dus echt zijn? Dan kan de Service Hub je helpen bij het inzichtelijk maken van de hele klantreis. Alle contactmomenten worden gelogd en kun je verrijken met eigen data, zoals notities. Met de Service Hub stuur je enquêtes naar je klanten om bijvoorbeeld de tevredenheid en klantloyaliteit te meten. Doordat de Service Hub onderdeel is van de totale HubSpot Suite zijn alle klantinteracties real-time zichtbaar voor iedereen die in HubSpot werkt.

  • Kennisbank

    Schep orde in de chaos die klantenservice heet met de HubSpot Service Hub. Met een gestructureerde kennisbank los je het probleem van terugkerende vragen snel op, door van gewone tickets informatieve artikelen te maken.

  • Breng service platforms samen in één inbox

    Grote kans dat mensen jouw organisatie kunnen bereiken via meerdere online kanalen. Denk aan je website chat, Facebook messenger of e-mail. De Service Hub brengt al deze kanalen samen in één inbox. Koppel gezamenlijke e-mailadressen en service-medewerkers kunnen direct binnenkomende vragen beantwoorden. Efficiënter werken kan haast niet!

3 redenen om te kiezen voor HubSpot Service Hub

Wil jij nóg betere service verlenen aan je nieuwe en bestaande klanten? Kies voor de Service Hub van HubSpot!

Reden 1

Schaal support op binnen je teams en maak klanten nóg blijer. Je zal zien dat het groeiende aantal ambassadeurs zorgt voor een sneeuwbaleffect.

Reden 2

De Service Hub brengt de volledige geschiedenis van elke klant in kaart.

Reden 3

Los problemen efficiënt op door processen te automatiseren.

“De samenwerking met Scherp Online is fantastisch! Ze helpen en begeleiden ons met onze website, die ze in het begin van onze samenwerking helemaal hebben aangepast aan onze nieuwe huisstijl. We zijn erg blij met de HubSpot – Salesforce integratie die Scherp Online heeft opgezet en de campagnes die ze ons hebben helpen maken. Terugkijkend op onze samenwerking van de afgelopen jaren is Scherp Online het bureau waar we mee willen samenwerken, ze zijn niet alleen experts in hun vakgebied maar ook een geweldige sparringpartner als het gaat om nieuwe ideeën.”

“Prettige no nonsense samenwerking, mensen in dienst met verstand van zaken. duidelijke afspraken en een goed resultaat. Ideaal. :-)” Wij hebben voor ABC e verschillende facetten van online marketing mogen uitvoeren van inbound marketing in combinatie met e-mail marketing tot aan advertising via Google en LinkedIn.

‘Scherp Online is bepalend voor ons succes doordat zij ons digitale marketing apparaat volledig uit handen nemen dmv zeer efficiënte SEO en SEA maar ook door samen met ons de strategie uit te zetten op basis van de resultaten! Effectief, prettige en snelle communicatie zitten in hun DNA. Dank voor alle support!’

“Scherponline is een professioneel bureau met deskundige medewerkers op het gebied van online marketing. Of het nu gaat om (het optimaliseren van) websites, SEO of SEA..De online specialisten verdiepen zich in jouw onderneming en geven duidelijke, onderbouwde adviezen. Een prettig bureau om mee samen te werken!”

“In eerste instantie wilde betere vindbaarheid in Google realiseren voor onze (potentiële) klanten en kandidaten. Later hebben we de samenwerking breder getrokken door Scherp Online onze website te laten maken en LinkedIn campagnes op te zetten. Hier zijn we zeer tevreden mee. Naast de specialistische werkzaamheden hebben denken ze mee en stellen ze kritische vragen. Dit ons ook weer aan het denken. Scherp Online is voor ons een echte partner die verder denkt dan binnen de kaders van het online marketing stuk.”

“Wij hebben de samenwerking met Scherp Online gedurende de jaren steeds verder uitgebouwd. Ze hebben ons (de communicatieafdeling) de basiskennis op het vlak van SEO bijgebracht. Wij hebben er vervolgens bewust voor gekozen om niet alles zelf te willen doen en kunnen maar juist de specialist in te zetten. Stap voor stap zetten we Kuijpers online steeds beter neer, als werkgever en als technisch specialist. Scherp Online is de laatste jaren enorm gegroeid, maar gelukkig zijn ze nog even professioneel, no-nonsense en gezellig als altijd!”

Ons HubSpot team

Profiel afbeelding van Suzan NievergeldOnline Strateeg

Suzan Nievergeld

Online Strateeg
Profiel afbeelding van Laurens SmitSenior Online Strateeg

Laurens Smit

Senior Online Strateeg
Profiel afbeelding van Bram WijnhovenOnline strateeg

Bram Wijnhoven

Online strateeg
Profiel afbeelding van Dennis KornuytOnline strateeg

Dennis Kornuyt

Online strateeg
Profiel afbeelding van Sophie HodakOnline strateeg

Sophie Hodak

Online strateeg
Profiel afbeelding van Roel van der MijdenOnline strateeg

Roel van der Mijden

Online strateeg

Gerelateerde blogs

Team inspiratie
Hubspot 7 augustus 2024

Je HubSpot-portal opschonen?

Wesley Plugers
Wesley Plugers
meeting scherp online
Hubspot 18 april 2024

Wat is HubSpot? Maak kennis met dit alles-in-één platform.

Sophie Hodak
Sophie Hodak

Samenwerken? Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen voor jouw online groei of vraagstuk?

Piet Zweegers
Oprichter

5 feiten over HubSpot Service Hub

  • 01
    ROI & Customer Service

    Een verhoging van de klantretentie met 5% kan voor een verhoging van de winst zorgen met 25% tot 95%.

  • 02
    Belangrijke factor in koopbeslissing

    Als het op een aankoop aankomt, vindt 64% van de mensen klantervaring belangrijker dan de prijs.

  • 03
    Persoonlijke service

    Onderzoek toont aan dat voor 68% van de klanten een aangename vertegenwoordiger de sleutel is tot hun recente positieve service ervaringen. 62% vindt dat de kennis van een vertegenwoordiger de sleutel was.

  • 04
    Hogere koopbereidheid

    55% van de klanten is bereid meer geld uit te geven aan een bedrijf dat hun een aangename ervaring garandeert.

  • 05
    Persoonlijke informatie

    56% van de klanten vindt het niet erg om hun persoonlijke informatie te delen in ruil voor een betere service.

Gratis demo?
Vraag een gratis demo aan en maak kennis met de kracht van HubSpot.

Sophie
Hubspot specialist

Haal jij het maximale uit HubSpot?
Wij brengen de kansen in kaart tijdens een gratis account scan.

Sophie
Hubspot specialist