Google Search Ads
De reikwijdte van Google Search is gigantisch. De zoekmachine verwerkt 75.000 zoekopdrachten per seconde waarvan 46% lokale zoekopdrachten. Hoe geweldig zou het zijn als jij bovenaan in Google zou verschijnen als iemand naar je product of dienst zoekt? Met Google Search Ads heb jij de touwtjes in handen. Bepaal je zoekwoorden en momenten die je advertenties triggeren. Op de cent nauwkeurig zie je wat het je oplevert.
Het voordeel van Google Search ads is dat je precies dát aanbiedt wat iemand nodig heeft. Geen opdringerige verkoop. Je maakt het leven gewoon wat makkelijker.”
-
Doelen definiëren en data analyseren
Laten we beginnen bij het begin: het creëren van persona’s. Om tekstadvertenties te schrijven is het noodzakelijk om te weten tegen wie we praten, tot in detail. Als dat helder is, stellen we samen realistische doelstellingen op die in lijn liggen met je bedrijfsdoelstellingen. Google Ads moet een middel zijn, een onderdeel van je hele bedrijfsstrategie.
-
Audit
Heb je al een advertentieaccount? Dan doen we een audit om te zien waar kansen liggen om het beter te doen. We leren uit resultaten uit het verleden, goede en slechte. Heb je nog geen advertentieaccount, dan zetten we er één voor je op.
-
Zoekwoorden en targeting bepalen
Wat houdt je doelgroep bezig? Met welke vragen zitten ze? Wat zijn hun verlangens en behoeftes? Dit achterhalen we onder andere met ons gezonde verstand, maar we zouden geen online marketing specialisten zijn als we dat niet onderbouwen met data. Daarom houden we een zoekwoordenonderzoek om zoekvolumes te zien en kansen te ontdekken.
-
Concurrenten analyseren
De concurrentieanalyse beginnen we niet met aannames of jouw misschien emotionele input die misleidend kan zijn. Laten we beginnen bij gewoonweg zoekopdrachten in Google in te voeren. Wie verschijnt er bovenaan? Wat is hun strategie? Hoe kunnen wij dat beter doen? Vooral de specifiekere zoekopdrachten zijn interessant.
-
Campagnestrategie
Play more, pay less is ons motto. Met slimme tactische en strategische zetten verslaan wij je concurrentie zónder meer te betalen. De gestelde basis uit voorgaande stappen helpen ons een strategie te bepalen. Die werken we uit in rendabele Google Search campagnes. Nauwkeurigheid is cruciaal, want één fout kan al grote gevolgen hebben.
-
Landingspagina’s
Een goede landingspagina van een Google Search advertentie heeft altijd een specifiek doel met call-to-action. Hoe beter de landingspagina matcht met je advertentie, hoe beter je kwaliteitsscore in Google Ads is en hoe minder je voor meer resultaat betaalt. Wij evalueren, optimaliseren of creëren je landingspagina’s voor het beste resultaat.
-
Analyseren & rapportage
Google Ads is een zeer geavanceerde tool met ontelbaar veel opties. We gaan je niet vermoeien met elke keuze die we maken, maar praten je maandelijks bij over de stand van zaken met het oog op je doelstellingen en strategie. Je krijgt een link naar en gepersonaliseerde Google Data Studio rapportage. Presentatieklaar en op elk moment real-time in te zien.
3 redenen om Google Search Ads in te zetten
Haast iedereen is op Google te vinden. Een gemiddeld persoon voert elke dag 3-4 zoekacties uit. Met Google Search advertenties bereik je direct je doelgroep.
Geen waste, maar betaal voor resultaat
Betaal alleen voor klikken en weet precies wat de resultaten zijn.
Super flexibel
Pas op elk gewenst moment elementen aan, bijvoorbeeld het budget of advertenties.
Ga de concurrentie aan
Versla je concurrentie. Zij gebruiken ook Google Ads en adverteren misschien zelfs wel op jouw merk(naam).