GA4 implementeren op je website is kinderspel. Het instellen van GA4 daarentegen is andere koek.
Krijg inzicht in je doelgroep, conversiepaden, het gedrag van gebruikers op je website en de kwaliteit van je pagina’s.
Analytics & meten
Statistieken an sich zeggen niks. Het is niet meer dan een verzameling data in de vorm van cijfers, grafieken, tabellen of kolommen. Zodra we die met onze ervaring, specialisme en inzicht interpreteren, wordt het pas waardevol.
De kunst is om data om te zetten in informatie en inzicht. Pas bij dat laatste kunnen we de juiste actie ondernemen.”
-
Google Tag Manager
We werken het liefst met de Google Tag Manager. Deze tool stelt ons in staat zelf tags op websites te plaatsen, zonder tussenkomst van een web developer. Denk daarbij aan conversietags, de Google Analytics 4 (GA4) of de Facebook pixel. De GA4 code is de eerste die wij toevoegen, zodat we websiteverkeer en gedrag kunnen meten.
-
Tracking installeren
Zodra Google Analytics 4 (al dan niet in de Google Tag Manager) is geïnstalleerd, voegen we de rest van de relevante tracking toe en richten we Google Analytics 4 in. We maken in overleg doelen aan en stellen bij webshops ecommerce in. Dit is de basis van onze werkzaamheden waar we altijd op terugvallen.
-
Analyseren
Data analyseren we via verschillende platformen. Zo meten we het succes van Facebookcampagnes via Facebook Analytics, maar we raadplegen altijd (ook) Google Analytics 4 voor het complete plaatje. Het hebben van heldere doelen is daarbij cruciaal. Zonder doelen weet je immers niet of je campagne succesvol was of een mislukking.
-
Rapporteren
Rapporteren doen we op basis van data en doelen waar we ons eigen sausje overheen gooien. Dat sausje is ons inzicht, onze expertise en onze ervaring. We rapporteren niet alleen wat we zien, maar ook waarom we dit zien. Elke maand ontvang je een rapportage met een analyse en korte termijn actiepunten. In jouw eigen Google Looker Studio rapport kun je altijd real-time data inzien.
Voor het meten en analyseren werken we o.a. met:
3 redenen om data een grote rol te laten spelen
Door data te verzamelen en te analyseren kom je erachter wat wel en niet werkt voor je website performance én:
Heldere analyses
We houden onze klanten betrokken door analyses helder over te brengen en te interpreteren.
Relevante data en onderbuikgevoel
Besluitvorming ondersteunen we door relevante data waarmee we betere beslissingen maken. Dat wil niet zeggen dat we niet luisteren naar ons onderbuikgevoel.
Wees concurrentie een stap voor
Met goede data-analyses gevolgd door de juiste acties kan jij op termijn je concurrenten een stap (of 10) voor zijn en je stempel drukken op de markt.