Met Google Search Console, een gratis dienst van Google, analyseren we de zichtbaarheid van jouw site in Google-zoekresultaten. Daarnaast helpt het ons om problemen met landingspagina’s in kaart te brengen.
GEO – Optimalisatie voor AI gedreven zoekmachines
AI verandert zoekgedrag sneller dan ooit. Met GEO (Generative Engine Optimization) zorgen wij ervoor dat jouw organisatie zichtbaar en relevant blijft in de antwoorden van generatieve zoekmachines zoals ChatGPT, Perplexity en Gemini..


GEO heeft veel weg van SEO. Toch zijn er wel degelijk zaken die anders zijn. Wij besteden elke dag tijd om te onderzoeken wat die dingen zijn en hoe we erop in moeten spelen”





-
0-meting
We analyseren hoe jouw merk of organisatie momenteel zichtbaar is binnen zoekmachines als ChatGPT, Perplexity en Gemini. Zo kijken we of je aanwezig bent in antwoorden, hoe je content wordt beoordeeld en de technische data. Maak je bijvoorbeeld al op de juiste manier gebruik van “structured data”. -
Doelgroep & zoekgedrag
Samen bepalen we waar jouw doelgroep vragen stelt, welke termen ze gebruiken en in welke context je zichtbaar wilt zijn. Daarbij onderzoeken we welke AI-zoekmachines voor jouw branche relevant zijn, welke vragen en onderwerpen leiden tot kansen en bekijken we hoe jouw concurrenten hierop aanwezig zijn. -
Doelen & KPI’s bepalenOm het succes in GEO te meten, moeten we samen doelen bepalen. Daarom stellen we KPI’s op die in dienst staan van SMART doelstellingen die weer in lijn staan met bedrijfsdoelen. Een KPI voor GEO kan bijvoorbeeld zijn dat we 20 pagina’s geoptimaliseerd hebben.
-
Strategie en actieplan
Op basis van de inzichten ontwikkelen we een GEO-strategie. Moeten we de content herschrijven? Waar gebruiken we schema mark-up en maken we de koppeling naar kennisgraph? Allemaal vragen die in ons strategisch plan terug komen. Denk ook aan het bouwen van whitepapers en het doen van uitgebreid research. -
Uitvoering en optimalisatie
Als het plan gereed is gaan we aan de slag. Zo helpen we je bij de productie en optimalisatie van AI-vriendelijke content. Doen we technische aanpassingen aan je website en voeren we structured data door. Beheren we externe vermeldingen en citaten.
Met deze GEO software werken we
3 redenen om te investeren in GEO
Wie wil er nou niet zichtbaar zijn in de zoekmachines van de toekomst? Dat kan alleen door slim te investeren in GEO, want:
Meer autoriteit en betrouwbaarheid.
Steeds meer mensen gebruiken AI gedreven tools als ChatGPT. Als deze tools jouw noemen als de perfecte oplossing zien zij jou als betrouwbaar.
Loop voorop
Door te investeren in GEO ben je een groot gedeelte van je concurrenten voor. Zij staan nog stil.
Betere online reputatie
Door jouw website goed te structureren en consistent aanwezig te zijn in verschillende zoekmachines genereer je een betere online reputatie.

Wat klanten over ons zeggen
Wat is GEO?

GEO staat voor Generative Engine Optimization.
Waar traditionele SEO zoals we dat al 10-tallen jaren kennen zich richt op zoekmachines als Google en Bing, richt GEO zich op de nieuwe generatie zoekmachines die antwoorden genereren in plaats van lijsten met links. Denk daarbij aan ChatGPT, Perplexity en natuurlijk Gemini van Google.
Deze generatieve engines halen hun kennis uit miljoenen bronnen, filteren dit via AI-modellen en presenteren vervolgens directe antwoorden aan de gebruiker. Als jouw bedrijf of merk niet goed in deze nieuwe systemen wordt meegenomen, mis je straks een groot deel van de online zichtbaarheid.
Met GEO optimaliseren we je content, data en digitale aanwezigheid zodat je gebruikt, geciteerd en zichtbaar wordt in AI-gegenereerde zoekresultaten.
Maak kennis met ons team




Gerelateerde blogs
Samenwerken?
Wil jij zo snel mogelijk meer online bereik creëren?
