Google Display Ads
Wil je je doelgroep verbreden en mensen opnieuw bereiken? Dan is adverteren via het Google Display Netwerk (GDN) de perfecte oplossing. Je banners worden getoond aan je doelgroep op basis van hun online gedrag, verspreid over meer dan 2 miljoen websites, video’s en apps. Hierdoor kun je je merk onder de aandacht brengen bij een breed publiek. Ook kun je met GDN remarketing inzetten om eerdere bezoekers opnieuw te bereiken. Hoewel mensen misschien minder in “koopmodus” zijn dan bij zoekadvertenties, is GDN een betaalbare manier om je merkbekendheid te vergroten.
“Heb je al maximaal bereik met merkgerelateerde zoektermen? Zorg dan dat er meer naar je merk gezocht wordt met goedkope Google Display ads.”
-
Doelstelling
Misschien heb je al een idee waarom je oog is gevallen op Google Display. Dat kan zijn branding, het stimuleren van een actie of remarketing. We kijken of dat idee realistisch is en hoe we het kunnen transformeren naar SMART-doelstellingen die je bedrijfsdoelstellingen ondersteunen. Met bijbehorende KPI’s sturen we campagnes steeds bij.
-
Doelgroep definitie
Als de doelstelling helder is, bekijken welke doelgroepen interessant zijn om te targeten. Kies op basis van wie mensen zijn: interesses, demografie, waar ze actief onderzoek naar doen, hoe ze met je website interactie hadden, of kies op content: zoekwoorden, onderwerpen of specifieke websites. De keuze hangt af van de doelstelling.
-
Landingspagina bepalen of creëren
Tenzij je Google Display inzet voor remarketing, is een goede, specifieke landingspagina cruciaal. Een relevante pagina zorgt voor een hogere kwaliteitsscore, minder mensen die je website verlaten omdat ze weinig hoeven te denken en een hoger conversieratio. Dat kan een unieke campagne specifieke pagina zijn. Als er behoefte aan is, creëren wij deze graag voor je.
-
Banners vormgeven
Mensen zoeken niet naar je, dus we laten je banners opvallen zonder “spammy” te ogen. We maken doelgroepspecifieke banners. Wil je jouw merknaam de wereld inblazen, maar niet veel betalen? Dan maken we een statement, zonder hele aanwezige CTA. Wat is het effect van de verhoogde online zichtbaarheid in andere campagnes? Er is heel veel mogelijk.
-
Zo evalueren we Google Display campagnes
We evalueren Google Display niet op laatste klik conversie, maar zien het als een full-funnel strategie. Het levert een bijdrage aan conversies uit andere kanalen. Je banners worden goedkoop wijd verspreid. Zoeken er nu meer mensen naar je merknaam? Stijgt het conversieratio van merkgerelateerde zoektermen? Stijgt het direct verkeer? Dit zijn vragen die het succes bepalen.
-
Rapporteren
Maandelijks praten we je bij over de resultaten. De samen opgestelde KPI’s rapporteren we. Denk aan de hoeveelheid direct verkeer, het conversieratio van merkgerelateerde zoektermen of het aantal zoekopdrachten naar merknaam. Die verwerken we in een Google Datastudio Dashboard dat je op elk moment real-time kan inzien. Klaar om intern te presenteren!
3 redenen waarom Google Display ook werkt voor jouw bedrijf
Trek goedkoop de aandacht van je doelgroep op websites van derden met aantrekkelijke banners én:
Vergroot je bereik
Promoot je merk met creatieve banners zelfs zonder ervoor te betalen. Alleen de klikken betaal je.
Super specifieke targeting
Kies uit geavanceerde targetingopties. Van gedrag en interesses tot targeting van specifieke websites.
Lage kosten
Met Display Ads kan je tegen relatief lage kosten veel mensen bereiken en werken aan je naamsbekendheid.