Ga voor social engagement
Biqer is de eerste full-experience BMW Motorrad dealer van Europa, gevestigd in Eindhoven. Ze verkopen uitsluitend BMW motoren, waaronder nieuwe modellen en occasions. Hiernaast kun je ook voor onderhoud een afspraak maken met de werkplaats.
De wens vanuit de klant: Verhoog het organisch bereik in de SERP van Google, haal meer verkeer binnen via Google Ads én zet de naam ‘Biqer’ op de kaart in Eindhoven en omstreken.
“Motorliefhebbers zijn zeer actief op social media. Met de juiste content zorg je voor een grote groei in websiteverkeer vanaf Facebook en Instagram. In totaal realiseerden we een groei van 120% in websiteverkeer.”
Successen
Wat waren de uitdagingen?
Grote uitdaging? Zeker! Maar dat houdt ons niet tegen om scherpe resultaten te behalen.
Technische wijzigingen
De grootste uitdaging was het verkrijgen van toestemming voor technische wijzigen op de website. Biqer werkt namelijk op een CRM systeem van BMW Nederland. Dus vanaf het begin werd duidelijk dat wij niets konden aanpassen zonder toestemming van BMW Nederland.
Onze oplossing?
Social media
Motorliefhebbers vormen een échte community, niet alleen offline maar ook online. Social media vormen hierbij belangrijke onderdelen van de marketingstrategie. Onze online marketing specialisten zijn daarom direct aan de slag gegaan met het opzetten van de juiste social media campagnes. Want goede content, is nog steeds king.
Content mapping
Ook kwam content mapping om de hoek kijken. Door alle bestaande content te evalueren en nieuwe content te realiseren, ontstond meer organisch verkeer naar de website.
Google Ads
Ook het betaald verkeer mocht niet vergeten worden. Het Google Ads account werd aangepakt en converterende advertenties werden gerealiseerd.
Hierdoor zijn prachtige resultaten ontstaan. Er was een duidelijke stijging te zien in het aantal potentiële klanten die naar de showroom kwamen en uiteraard was een enorme groei te zien van het verkeer op social en de website. Missie geslaagd!