MapCreator
De volwassen start-up MapCreator verovert vanuit het centrum van Eindhoven de wereld van het maken van landkaarten. MapCreator is daarmee de gemakkelijkste en ook meest complete kaarteditor die online beschikbaar is. Heb je een gedetailleerde wegenkaart nodig? Een landkaart? Afdrukken of online? MapCreator biedt het allemaal!
Sinds de oprichting van MapCreator groeit het bedrijf hard. Hierdoor wil de organisatie ook de marketing- en salesactiviteiten naar een hoger niveau brengen. Van goed ingerichte basics, verdeeld in verschillende tooling, naar meer strategie en automatisering. Het antwoord? Marketing automation!
Dankzij marketing automation komen software en strategie direct samen om te ondersteunen in het realiseren van leads. Hierdoor komen er niet alleen meer, maar ook betere leads binnen.”
Successen
Wat waren de uitdagingen?
Wie wil er nou niet in de organische (gratis) resultaten van Google verschijnen? Dat kan alleen door continu te investeren in SEO, want:
Een overload aan tools
MapCreator maakte gebruik van verschillende marketingtools en een CRM-tool. Met deze mix aan tools was het onhaalbaar om de gewenste strategie tot uitvoering te brengen.
All-in-one platform
MapCreator maakte als eerste samen met Scherp Online de keuze dat een all-in-one marketing, sales en service software platform in eerste instantie de beste keuze was om deze stap te maken. Vandaar dat Hubspot om de hoek kwam kijken.
HubSpot
“HubSpot heeft onze CRM & Marketing volledig bij elkaar gebracht en helpt ons met het behalen van onze online successen” vertelt Christian Erades, manager partner bij MapCreator.
Onze oplossing?
Samen met het marketing- en salesteam is een basis gelegd voor de implementatie van de inbound marketing en sales methode. Een denkwijze waarmee je als bedrijf waarde biedt aan jouw (mogelijke) klanten, ofwel de buyer persona’s.
Sinds de werking met HubSpot heeft MapCreator ook enkele uitstekende resultaten behaald. In de eerste maand na de start behaalden zij een gemiddelde stijging van 20% binnen de organische traffic naar de website. Dit heeft er onder andere in geresulteerd dat de nieuwe contacten per maand een stijging van bijna 45% liet zien.
Vooruitkijkende is het plan om de Marketing Hub nog meer en breder in te zetten om nog meer traffic en leads te genereren voor MapCreator. Zo staat de inzet van een slimme advertentiestrategie vanuit Google en de diverse socialmediakanalen op de planning. Ook hierin speelt de contentstrategie een grote rol. Door de ontwikkeling van meer attractieve content, gericht op de verschillende buyer persona’s en verdeeld in verschillende fases van de marketing funnel verwachten we dat HubSpot daarin ook de komende jaren een grote rol binnen de business van MapCreator zal blijven spelen.